۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۹۵۰
امام جمعه همدان:

صلح امام حسن معجزه تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان، ‌حاکمان خونریز برخی کشورهای منطقه را به معاویه تشبیه کرد و گفت: همه آنها ظاهرشان اسلام، اما در باطن همراه با کفر هستند، معاویه کینه پیامبر(ص) و اسلام را در دل داشت و برای گرفتن انتقام از اسلام با حکومت روم متحد شد.
حجت الاسلام والمسلمين غياث الدين طه محمدي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان، در مراسمی به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) که در دفتر امام جمعه برگزار شد، ‌به تبیین زوایای شخصیتی این امام همام ‌پرداخت و افزود:‌ بعد از شهادت علی(ع) مردم کوفه با امام حسن‌(ع) نیز بی‌وفایی کردند و معاویه آنها را با وعده‌های مالی فریب داد که این عمل او سبب شد سپاه حضرت تضعیف و سپاه کفر تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طه محمدی در مورد بررسی جایگاه امام حسن(ع) در تثبیت پایه های دینی و موقعیت های اجتماعی گفت: اعتقاد شیعیان این است که خداوند برای پیامبر(ص) دوازده جانشین انتخاب کرده که همه آنها از بنی هاشم هستند اول آنها امام علی(ع) و آخر آنها امام مهدی(عج) است.

امام جمعه همدان با اشاره به این‌که که خداوند برای هر کدام از معصومان(ع) یک کتابچه و دستورالعمل فرستاد، ابراز کرد: این دستورالعملها را جبرییل به خدمت پیامبر(ص) آورد، دوازده دستورالعمل به امام علی (ع) داده شد و گفته شد دستورالعمل خود را باز کند و یازده دستورالعمل بعدی را به امام دوم بدهد.

وی با اشاره به این‌که امام علی(ع) طبق دستورالعملی که برای ایشان آمده بود عمل کردند، خاطر‌نشان کرد: مردم کوفه در حق امیر مؤمنان(ع) جفا کردند و هرگاه امام دستور جنگ با دشمنان را دادند بهانه آوردند از سویی دیگر معاویه اموال عمومی را ذخیره کرد و آن را برای تضعیف دین خدا و ترویج آیین بت پرستی و کفر هزینه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طه محمدی، ‌حاکمان خونریز برخی کشورهای منطقه را به معاویه تشبیه کرد و اظهار داشت: همه آنها ظاهرشان اسلام، اما در باطن همراه با کفر هستند، معاویه کینه پیامبر(ص) و اسلام را در دل داشت و برای گرفتن انتقام از اسلام با حکومت روم متحد شد.

وی در ادامه به دلایل صلح امام حسن(ع) اشاره کرد و بیان داشت: اگر معاویه و دولت روم متحد می‌شدند شکست اسلام حتمی بود؛ از این رو امام با عقلانیت و سیاست‌گذاری هوشمندانه مصلحت دیدند که حکومت را به معاویه واگذار کنند.

وی به کتابی که درباره صلح امام حسن(ع)‌ نوشته شد، اشاره کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری در ترجمه کتاب، امام حسن (ع) در این نرمش قهرمانانه دست و بال معاویه را بستند، گرچه معاویه به قراردادی که بین او و امام حسن(ع) نوشته شد عمل نکرد اما از ریخته شدن خون انسان‌های بی‌گناه و تبدیل اسلام به بت‌پرستی جلوگیری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طه محمدی با اشاره به این‌که صلح امام حسن(ع) معجزه تاریخ بود، گفت: امام حسن(ع) فرمودند؛ اگر کاری که من با معاویه کردم را در یک ترازو و در طرف دیگر تمام آنچه خورشید بر آن طلوع و غروب می کند را قرار دهند، کار من ارزشمندتر و افضل خواهد بود./927/پ202/س
ارسال نظرات