۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۹۶۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

امام علی به معنای واقعی کلمه پیرو پیامبر اکرم بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که امام علی(ع) به عمیق‌ترین معنای کلمه پیرو پیامبر اکرم(ص) بود، گفت: امیر مؤمنان اسوه‌ای بی‌نظیر در انسان‌دوستی بود.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در جشن میلاد حضرت علی(ع) در سپاه نینوای استان با تبریک ولادت مولای متقیان حضرت علی(ع) گفت: بعثت پیامبر(ص) با امامت امیرالمومنین علی(ع) تکامل یافت.

وی افزود: علی(ع) با فطرت توحید به دنیا آمد و هرگز به سوى بت روى نیاورد و هیچگاه به بتى سجده نکرد و در ایمان هم بر دیگران پیشی گرفت و تولد عقلانى خود را با اسلام آغاز کرد.

حجت الاسلام ولی نژاد، امام علی(ع) را مبدأ علوم عقلی اسلامی معرفی کرد و بیان داشت: توصیف پیامبر(ص) از امام علی(ع) به عنوان باب مدینه علم نبوی مبین همین مسأله است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که امام علی(ع) به عمیق‌ترین معنای کلمه پیرو پیامبر بود، خاطرنشان کرد: آن امام همام جسماً در سایه پیامبر می‌زیست و همه آنچه را که از وجود مقدس نبی اکرم می‌تراوید از لحاظ معنوی جذب می‌کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عدالت را یکی از خصوصیات بارز حضرت علی(ع) دانست و بیان داشت: آن امام همام به عنوان مظهر عدل الهی بر روی زمین بودند و در مورد در زندگی و شخصیت امیرالمؤمنین، واژه و مفهوم «عدالت» برجستگی خاصی دارد.

حجت الاسلام ولی نژاد ادامه داد: با ژرف‌اندیشی‌ در سیره‌ نظری‌ و عملی‌ امام‌ علی(ع) این‌ واقعیت‌ مشهود است‌ که‌ از نظر ایشان‌ «عدالت»، رمز بقا و ترقی‌ نظام‌ سیاسی‌ و ضامن‌ ثبات‌ و امنیت‌ واقعی‌ و منافی‌ خشونت‌ بی‌جا در تعامل‌ حکومت‌ و مردم‌ است‌.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که وجود امیرالمومنین، شخصیت او، تربیت او، اوج مقام او، و بعد نصب او به خلافت، این مظهر عدل الهی است، ادامه داد: این درحالی است که عدالت به معنای انسانی آن هم به صورت کامل متجلی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، توجه به ضعفا، قدرت و قاطعیت در مقابل زورگویان و ناحق‌طلبان و بهره‌مندی کم از منابع اموال عمومی، خصوصیات دیگر امیرالمومنین دانست و بیان داشت: آن امام همام به معنای واقعی کلمه مدافع حقوق محرومان و انسان های دردمند بود.

حجت الاسلام ولی نژاد همچنین از ساده زیستی و زهد خانوادگی، مشارکت در امور زندگی و اهمیت دادن به کار و همکاری در بین اعضای خانواده، ارزشی بودن ازدواج و حاکمیت ارزش ها بر خانواده، سیاسی بودن، جهانی بودن، فدایی بودن در راه اسلام و مهمان دوستی، ضیافت در خانه و رسیدگی به احوال خویشاوندان بعنوان اصول حاکم بر زندگی علی(ع) یاد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان به جایگاه اخلاقی مولای متقیان علی(ع) اشاره کرد و افزود: امام علی (ع) خود نمونه نادری از تواضع بود و در این خصلت، همچون دیگر فضایل، اسوه انسانیت است.

وی تصریح کرد: حضرت علی‌(ع) در راه احیای حق و به اهتزاز درآوردن لوای فضیلت رنج‌های فراوانی دید و سختی‌های طاقت فرسایی تحمل کرد، رفتار اهل زمانش آنگاه که ناجوانمردانه از تسلیم به حق و فضیلت سر بر می تافتند و در اجرای فرمانش سستی نشان می دادند، قلب آن حضرت را پر از درد و الم می ساخت و در واقع آن حضرت در محیط خود غریب و تنها بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: حضرت علی‌(ع) در دوران کوتاه حکومت خود توانست با وجود آن همه فشار و جنگ که بر وی تحمیل کردند، الگوی ارزنده ای از نظام اسلامی ارائه دهد تا بشریت بفهمد یک نوع حکومت به نام حکومت اسلامی وجود دارد./950/پ202/س
ارسال نظرات