۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۱:۴۱
کد خبر: ۱۰۳۰۲۰
عالم برجسته اهل سنت سوریه:

تجمع های اعتراض آمیز سوریه راه را برای نفوذ دشمن باز می کند

خبرگزاری رسا ـ شیخ محمد سعید رمضان بوطی تجمع های اعتراض آمیز سوریه را زمینه ساز نفوذ دشمنان در این کشور دانست و خواستار پایان بخشیدن به آنها شد.
شيخ محمدسعيد رمضان بوطي
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمدسعید رمضان بوطی از علمای برجسته اهل سنت سوریه، روز گذشته در سخنانی که از تلویزیون دولتی سوریه پخش شد با اشاره به ناآرامی های هفته های اخیر در این کشور، گفت: تجمع های اعتراض آمیز اخیر مردمی در سوریه همچون رخنه هایی است برای نفوذ برخی افراد به هدف سوء استفاده از این شرایط؛ به ویژه این که عده ای با خیال راحت و آسوده در خارج از کشور زندگی می کنند و تلاش دارند تا زندگی مردم را در داخل تباه کنند.

وی خواستار پایان بخشیدن به تجمعات و تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور شد و تاکید کرد: راه حل تنش کنونی سوریه، پایان یافتن گردهمایی های اخیر مردمی است به ویژه این که بازی گردانان این تجمع ها با خیال راحت و آسوده در خارج از کشور زندگی می کنند و تلاش دارند تا زندگی مردم را در داخل تباه کنند.

این شخصیت برجسته مذهبی سوریه با ابراز اینکه تجمع های مردمی راه را برای نفوذ بیگانگان به سازمان اطلاعاتی و امنیتی سوریه، افزود: بازی حیله گران و مکاران خارجی که مساله طایفه گری را دست مایه خود قرار داده اند تا با برانگیختن آتش فتنه، میان مردم اختلاف اندارند، ناکام خواهد ماند.

وی با اشاره به تظاهرات گسترده روز جمعه 2 اردیبهشت در شهرهای مختلف سوریه و طرح این سوال که چرا روز جمعه تبدیل به روز ترس و وحشت شد، خاطر نشان کرد: هنگامی که مردم دست به اعتراض های جمعی بزنند، عده ای افراد مغرض هم هستند که به طورهدفمند در بین آنها قرار می گیرند تا درگیری ایجاد کنند.

بوطی با تاکید بر این که رابطه علما با سران سوریه مبتنی بر رفتار و رویکرد و میزان اخلاص آنها نسبت به ارزش های ملی و اخلاقی است، افزود: ما از همه کسانی که با اخلاص از ارزش ها و اصول دینی حمایت و حقوق مردم را رعایت می کنند و به اخلاق عالی پایبند هستند، دفاع می کنیم.

گفتنی است که سوریه در هفته های اخیر شاهد تظاهرات در برخی شهرها مانند دمشق، لاذقیه، حمص و درعا است./981/ب902/گ
ارسال نظرات