۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۹۸۵۶۸

یاد و خاطره شهدای 29 بهمن گرامی داشته شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام تاریخی 29 بهمن سال 56 مردم تبریز برگزار شد.
قيام 29 بهمن تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی ‌زاده، مسول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در مراسم گرامیداشت یادو خاطره شهدای قیام 29 بهمن تبریز که در مصلای اعظم این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مردم تبریز همواره در طول تاریه ولایت مداری و بصیرت خود را به نمایش گذاشته اند، که قیام 29 بهمن نمونه بارز تبعیت از روحانیت آگاه و مبارز بود.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله قاضی طباطبایی رهبری نهضت مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 را بر عهده داشت، خاطر نشان کرد: بزرگداشت چهلم شهدای قم ابتکاری بود که با سرایت به دیگر شهرها و مناطق مختلف کشور در نهایت موجب پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 شد.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان اینکه رژیم ستمشاهی از شناخت واقعیات های تبریز و آذربایجان عاجز بود، ادامه داد: بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار مردم تبریز نشان داد که مردم این دیار همواره پیشگام حرکت‌ های بزرگ بوده‌اند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به واکنش رژیم پهلوی به قیام 29 بهمن تبریز گفت: استاندار وقت آذربایجان در گزارشی این قیام را به خارجی ها نسبت داد، در حالیکه واقعیت غیر از این بود، تبریزی ها در آن روز مشروب فروشی ها و مراکز فساد را تخریب کرده و لرزه بر اندام طاغوتیان انداختند.

حجت الاسلام تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه 25 بهمن اظهار داشت: خواسته امروز مردم محاکمه سریع سران فتنه است، این انقلاب به سادگی به ثمر ننشسته که عده ای با حماقت تمام آن را تقدیم دشمنان و بدخواهان اسلام بکنند.

وی ادامه داد: همچنان که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز تاکید کرده اند، اگر رهبر انقلاب اجازه دهند، مردم تبریز وارد صحنه شده و فتنه گران را سر جای خود بنشانند./935/پ202/ص
ارسال نظرات