۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۹۱۰۴۹

قدردانی آیت الله صافی گلپایگانی از تشکیل فراکسیون روحانیان مجلس

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: پوشیدن لباس روحانیت با مسؤولیت‌های بزرگی همراه است و طلاب حوزه‌های علمیه باید مراقب باشند و از این فرصتی که به واسطه این لباس مقدس فراهم شده، حداکثر استفاده را ببرند.
 آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت ‌الله لطف ‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در مراسم عمامه‌گذاری رهپویان فقاهت و تزکیه با تاکید بر لزوم توجه روحانیت به مسایل دینی در هر منصب و مقامی، به تشکیل مجمع نمایندگان روحانی مجلس اشاره کرده و از آن تقدیر کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به ارزش‌های لباس مقدس روحانیت، تلبس به این لباس را افتخار دانست و اظهار داشت: پوشیدن لباس روحانیت با مسؤولیت‌های بزرگی همراه است و طلاب حوزه‌های علمیه باید مراقب باشند و از این فرصتی که به واسطه این لباس مقدس فراهم شده، حداکثر استفاده را ببرند.

وی برای روشن شدن بحث، تشکیل مجمع نمایندگان روحانی در مجلس شورای اسلامی را مورد نظر قرار داد و گفت: تشکیل این فراکسیون توسط روحانیان مجلس که خود را ملزم می‌دانند از احکام اسلام دفاع کنند کار بسیار خوبی است و لباس روحانیت برای فردی که آن را بر تن می‌کند، تعهد آفرین است، باید همه جا حضور داشته و در خدمت به اسلام و مسلمانان تلاش کند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، خاطرنشان کرد: طلابی که ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند، احساس مسؤولیت کرده و جایی که به احکام و حدود دین الهی اهانت ‌شود، خود را داعیه‌دار حفظ دین دانسته و حضور خود را برای جلوگیری از این اهانت، الزامی می‌دانند. /920/پ202/ج
ارسال نظرات