۱۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۸۶۰۲۷
بخش پایانی/آیت الله مکارم شیرازی:

دولتمردان به نصایح رهبری توجه و برای رفع گرانی تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، خواستار توجه بیشتر مسؤولان و دولتمردان به تاکیدات و نصایح رهبر معظم انقلاب شد و با اشاره به وجود برخی نارضایتی ها از گرانی و تورم، بر ضرورت برنامه ریزی و تلاش مسؤولان در جهت رفع این مشکلات تاکید کرد.
آيت الله مکارم شيرازي آيت الله ناصر مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، با ابراز نگرانی از وضعیت آمار طلاق در کشور، بی حجابی، بدحجابی و بی بندوباری را از جمله عوامل افزایش طلاق دانست.

وی با اشاره به پیامدهای سوء طلاق در جامعه تصریح کرد: متلاشی شدن خانواده ها و فرزندان بی سرپرست که کیان و امنیت جامعه را متزلزل می کنند، از جمله پیامدهای سوء این پدیده شوم است که باید نسبت به آن حساس بود.

این مرجع تقلید گفت: اگر می خواهیم جامعه ما سالم و منزه باشد و خانواده ها متزلزل نباشند، باید به مساله حجاب توجه جدی داشته باشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: همه از دولت اسلامی انتظار دارند که در این مساله جدی تر باشد و از کنار آن ساده عبور نکند، زیرا این مهم یک مساله حیاتی و کلیدی است که مربوط به کیان خانواده و کشور اسلام است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، با اشاره به آمار بالای پرونده های تشکیل شده در محاکم قضایی، این وضعیت را زیبنده نظام جمهوری اسلامی ندانست و ابراز داشت: تعداد پرونده های موجود در محاکم قضایی کشور، بالاتر از استاندارد جهانی است.

وی خواستار توجه مردم و رسانه ها به این مساله شد و گفت: مردم باید سعی کنند اختلافات را به صورت کدخدامنشی و با حکمیت بزرگ ترهای فامیل حل و فصل کنند و اجازه ندهند هر پرونده کوچکی سر از محاکم قضایی در بیاورد، رسانه ها نیز مردم را به این امر دعوت و توصیه کنند.

این مرجع تقلید، با اشاره به آموزه های اسلامی، ضرروت احترام به والدین را متذکر شد و ابراز داشت: جوانان باید نسبت به والدین خود احترام بگذارند، والدین نیز باید نسبت به سرنوشت فرزندان حساس باشند و اهمیت بیشتری به این موضوع بدهند.

وی گفت: تعالیم اسلامی و آموزه های دینی و قرآنی باید بیشتر در مقاطع مختلف تحصیلی وجود داشته باشد و حضور قرآن، نهج البلاغه و تاریخچه بزرگان اسلام در مراکز علمی و مدارس و مقاطع مختلف تحصیلی نمود بیشتری داشته باشد تا دانش آموزان با این مسائل بیشتر آشنا شوند.

این مرجع تقلید بیان داشت: امیدواریم با حرکت به سوی جامعه ای سالم، بتوانیم نقشه های دشمنان را نیز خنثی کنیم و اجازه ندهیم که تهدیدات آنها کارساز باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل گرانی و بیکاری در کشور، خواستار برنامه ریزی مسؤولان برای حل این مشکلات شد و گفت: بسیاری از جوانان با مشکل کار مواجه هستند، کرایه خانه ها و برخی دیگر از اجناس و وسایل نیز گران شده است و مسؤولان باید به فکر باشند.

وی با بیان اینکه مسؤولان و دولتمردان باید به فکر مردم محروم باشند ابراز داشت: آمارهایی در خصوص کاهش تورم ارائه می شود، اما این برخلاف چیزی است که مردم با چشم خود می بینند؛ وقتی آمارها با واقعیات تطابق نکند، مردم به آمار بدبین می شوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با تاکید بر اینکه دولتمردان به نصایح مقام معظم رهبری توجه کنند تصریح کرد: امیدواریم در کنار شعارها، به واقعیات اهمیت بیشتری داده شود؛ دولتمردان نیز از تکروی اجتناب کنند، تکروی سم مهلک برای هر جامعه ای است و صدمه بی اعتنایی به این مساله، نه تنها به خود مسؤولان بلکه به همه جامعه وارد خواهد شد.

این مفسر قرآن کریم در بخش دیگری از خطبه دوم نماز عید فطر، از برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور قدردانی کرد و ادامه داد: بحمدلله برنامه هایی که در این راستا در سراسر کشور برگزار شد بسیار خوب و عالی بود.

وی حضور پرشور اقشار مختلف مردم، اعم از زن و مرد، پیر و جوان و بزرگ و کوچک را در مراسم های قرآنی، نشان دهنده انس جامعه با قرآن کریم دانست و تاکید کرد: شاید در هیچ کجای کشورهای اسلامی چنین برنامه ای نبود، این حضور و اقبال جواب دندان شکنی بود به کسانی که می گفتند قرآن در بین شیعه به فراموشی سپرده شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ملت ایران ثابت کردند که قرآن کریم همه چیز شیعه است ابراز داشت: مشاهده صحنه های تلاوت قرآن کریم و انس جامعه با این کتاب آسمانی و دیدن حضور همه اقشار جامعه در این گونه محافل، بسیار لذت بخش بود وانشالله شاهد برکات آن از سوی ذات اقدس اله خواهیم بود

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، همچنین از حضور حماسی و پرشور آحاد مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد و افزود: حضور مردم در روز قدس عالی و جواب دندان شکنی به دشمنان اسلام بود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات