۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۸۴۶۶۰
استاندار آذربایجان شرقی:

دستاوردهای هسته‌ای کشور خط بطلانی بر تحریم‌های استکبار است

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان شرقی گفت: دستاوردهای هسته ای کشور سر تا پای استکبار جهانی را گل گرفته و به صراحت اعلام می کنیم، تحریم ها راه به جایی نخواهد برد، همچنان که جنگ راه به جایی نبرده است.
عليرضابيگي، استاندار آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی، شب گذشته در نشست صمیمی با اصحاب رسانه و خبرنگاران تبریز اظهار داشت: آنان که صحبت از تهدید و تحریم می‌زدند، امروز شاهد راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر هستند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی بر توقف پیشرفت های هسته ای کشورمان نه تنها به شورای امنیت سازمان ملل متوسل شد، بلکه اتحادیه اروپا را نیز همسو با اهداف استعمارگرایانه خود کرد، تا شاید بتواند جلوی این رشد و تعالی را بگیرد.

وی با اشاره به سخنان اخیر جان بولتن مبنی بر حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران گفت: دستاوردهای هسته ای کشور سر تا پای استکبار جهانی را گل گرفته و به صراحت اعلام می کنیم، تحریم ها راه به جایی نخواهد برد، همچنان که جنگ راه به جایی نبرده است.

بیگی با تاکید بر این‌که ملت ایران راه تعالی را سرافرازانه طی خواهد کرد، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه سهم بسزایی در مایوس کردن دشمنان بر عهده دارند، البته آنان نیز سرمایه گذاری های کلانی در حوزه جنگ نرم کرده اند، چنانکه در دوران فتنه شاهد آن بودیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش خبرنگاران در مقابله با جنگ نرم دشمنان افزود: فرهنگ سازی از رسالت های مهم خبرنگاران است، امروزه دشمنان با استفاده از سوژه هدفمند کردن یارانه ها درصدد توقف این حرکت انقلابی هستند.

وی ادامه داد: دشمنان تلاش دارند از رهگذر کاستی های احتمالی در موضوع هدفمند کردن یارانه ها مردم را ناامید کنند، از این رو رسانه در تقویت باورهای مردمی در ضرورت اجرای این طرح نقش خطیری بر عهده دارند.

بیگی گفت: خبرنگاران از امنیت شغلی مناسب برخوردار نیستند، از این رو باید در جهت تقویت و ارتقای توانمندی مطبوعات و روزنامه نگاران حرکت کنیم.

همچنین علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به جایگاه مطبوعات آذربایجان شرقی در کشور اظهار داشت: ‌مطبوعات محلی استان در مقام چهارم کشوری از نظر کمی قرار دارد.

وی گفت: هم اکنون 121 نشریه محلی در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند که ‌45 مورد در چهار سال گذشته موفق به دریافت مجوز شده‌اند و در حقیقت 37 درصد نشریات محلی طی چهار سال اخیر متولد شده‌اند.

داننده بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت:‌ چرخه اطلاع رسانی امروز تاثیر‌گذارترین حوزه‌ها در سطح جهان است و اهداف بزرگ صاحبان رسانه‌ها در قالب نحوه اطلاع‌رسانی محقق می‌شود.

همچنین در این نشست تعدادی از خبرنگاران، مدیران مسوول و اصحاب جراید به بیان دیدگاه‌ ها و مشکلات خود پرداختند./935/پ202/س
ارسال نظرات