۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۸۱۸۴۴

حوزه علمیه بقیه الله الاعظم کوچصفهان گیلان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) شهرستان کوچصفهان گیلان همزمان با نیمه شعبان صبح امروز با حضور روحانیان استان و جمعی از مسؤولان محلی به بهره برداری رسید.
حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام حمید رضا ترابی، مؤسس مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) شهرستان کوچصفهان، امروز در مراسم افتتاح این حوزه، اظهار داشت: این مدرسه علمیه در نوع خود دومین مدرسه در سطح کشور است که فقط دانش آموزان نخبه و ممتاز را جذب می کند.

وی افزود: طلاب پذیرفته شده در مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) کوچصفهان از دانش آموزان نخبه و فعال برنامه های موسسه یاران سبز موعود(عج) هستند.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: در این مدرسه علمیه غیر از درس های مصوب مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، زبان عربی و انگلیسی، مفاهیم و بنیان های فکری نحل و ملل و ادیان الهی نیز آموزش داده می شود.

مؤسس حوزه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) کوچصفهان مساحت کل این مدرسه علمیه را 800 متر و زیربنای فضای آموزشی را 400 متر اعلام و اظهار داشت: مکان این مدرسه علمیه در دو طبقه و استیجاری است که طبقه بالای مدرسه برای اسکان طلاب در نظر گرفته شده و طبقه پایین شامل بخش های کتابخانه، اتاق رایانه، لابراتوار زبان و دو مدرس است.

مدیر مؤسسه یاران سبز موعود(عج) با اشاره به ظرفیت پذیرش 100 طلبه حضوری و غیر حضوری در مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج)، اظهار داشت: این مدرسه علمیه توانایی اسکان 30 طلبه را دارد.

وی اذعان داشت: با توجه به سال اول فعالیت حوزه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) تنها ورودی های امسال و پایه اول پذیرش شده اند و از سال های بعد پایه های دوم و سوم نیز پذیرش خواهند شد.

حجت الاسلام ترابی در ادامه گفت: حجت الاسلام مجید فتح علی زاده، به عنوان مدیر حوزه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) معرفی شده اند.

مدیر مؤسسه یاران سبز موعود(عج)، طلاب و روحانیان را از برجسته ترین اقشار برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(ع) خواند و گفت: طلاب و مبلغان باید به علوم روز و مورد نیاز به تبلیغ دین احاطه داشته باشند.

گفتنی است، در مراسم افتتاح مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) متن پیام آیت الله محفوظی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان، آیت الله مدرسی، عضو فقهای شورای نگهبان، آیت الله خائفی و آیت الله رودباری، از علمای برجسته گیلان قرائت شد./950/پ202/س
ارسال نظرات