۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۸۱۵۴۳
امام جمعه خوی:

ولایت مداری حضرت علی اکبر از بصیرت دینی ناشی می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: ولایت مداری و فداکاری حضرت علی اکبر (ع) از بصیرت دینی آن حضرت ناشی می شود که ضرورت دارد جوانان سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امروز در خطبه های نمازجمعه شهرستان خوی با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: استقلال خواهی، کنجکاوی، حساسیت، احساس تعهد، بشر دوستی، بردباری و شکیبایی و همچنین مقابله با ظلم و بی عدالتی از جمله ویژگی های برجسته دوران جوانی به شمار می رود.

وی شجاعت، شهامت، ایثارگری، ولایت مداری و فداکاری را از جمله خصوصیات بارز حضرت علی اکبر (ع) و برگرفته از بصیرت دینی آن بزرگوار عنوان و تصریح کرد: ضرورت دارد جوانان جامعه ما این خصوصیات را در زندگی سرمشق خویش قرار دهند.

خطیب نمازجمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک عید سعید نیمه شعبان و ولات حضرت ولی عصر (عج) با استناد به روایات متعددی بیان داشت: آرامش عالم هستی، علت فاعلی و غائی بودن امام (عج) بر عالم هستی، عامل نزول رحمت و برکت خدا بودن، دفاع از حقوق شیعیان و پیروان واقعی و در نهایت سود رسانی به جامعه همانند آفتاب پشت ابر به عنوان آثار و برکات وجودی امام عصر (عج) در دوران غیبت به شمار می رود.

وهابیان عامل اصلی جنایت و مسلمان کشی در منطقه

وی در ادامه با محکوم کردن حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان و تسلیت شهادت جمعی از هم وطنان مسلمان خاطر نشان کرد : متأسفانه وهابیان بعنوان عوامل اصلی استکبار جهانی در تمامی کشورهای اسلامی مشغول جنایت و مسلمان کشی هستند.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به انفجارهای اخیر در کشورهای پاکستان، افغانستان و عراق گفت: کشتن کودکان، زنان و انسان های بیگناه هیچ توجیه عقلی و منطقی ندارد و نشان می دهد آمریکا، اسرائیل، انگلستان و سایر متحدان آنان برای رسیدن به اهداف شوم و استعماری خود آمادگی دست زدن به هر جنایتی را دارند که لازم است مسلمانان در جهت مقابله با این گرگ های درنده آمادگی لازم را داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به آثار و نتایج بصیرت دینی در جامعه بیان داشت : اسوه شدن برای افراد جامعه، ثبات در ایمان و رسیدن به مرحله عمل از جمله آثار بصیرت در جامعه به شمار می رود چراکه بیان امام صادق (ع) مبنی بر اینکه «شناختی که بر مبنای بصیرت باشد بوسیله آن انسان به دین خدا معرفت پیدا می کند.» بهترین گواه بر این مدعی است./938/پ202/ص
ارسال نظرات