۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۸۱۵۲۳
عضو هیئت علمی دفتر تبیلغات اسلامی خراسان رضوی:

بیان معارف دینی نمی تواند به تنهایی هجمه آثار نمایش غربی را خنثی کند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی دفتر تبیلغات اسلامی خراسان رضوی گفت: تنها بیان معارف دینی توسط بسیج سازندگی معنوی هجمه آثار نمایش غربی را خنثی نمی کند.
حجت الاسلام علي نهاوندي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نهاوندی، عضو هیئت علمی دفتر تبیلغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه بسیج سازندگی معنوی با ابتکار عمل و انگیزه مقدس انجام فعالیت در زمینه اطلاع رسانی و آموزش در برابر تهاجم فرهنگی را دارد اظهار داشت: کارهای مقطعی و یک بار مصرف معمولا نتیجه نمی دهد.

عضو هیئت علمی دفتر تبیلغات اسلامی خراسان رضوی افزود: بازسازی معنوی جامعه با انگیزه های مقدس طرحی واجب است که می تواند در دل بسیج سازندگی و یا بسیج دانشجویی با پشتیبانی مالی مورد حمایت قرار گیرد.

نهاوندی تصریح کرد: باید سازندگی معنوی با برنامه ریزی حداقل ده ساله با نظام آموزشی تدوین شده مورد ارزیابی و آمار گیری قرار گیرد تا طرح کیفی تأثیرگذاری خود را داشته باشد.

این استاد حوزه همچنین با اشاره به ضرورت رسیدگی فرهنگی و مذهبی در مناطق محروم و روستاها، گفت: باید در راستای اثربخشی فرهنگی در روستاها سازه کارها را منسجم و از هدر رفتن نیروها جلوگیری کنیم.

وی سازندگی معنوی را نهضت تلقی کرد و اظهار داشت: نهضت بزرگ سازندگی معنوی با هدف ارتقاء معرفت معنوی، فرهنگی، احتیاج به کانون برای برنامه ریزی مشترک و منسجم دارد.

مشاور عالی معاونت امور مجلس و استان های صدا وسیما اذعان داشت: نگاه تهاجمی و هجمی به عملکرد های غرب اشتباه است.

وی افزود: ما باید ابتکار عمل داشته باشیم و از ماهواره هایی که عفت عمومی را به مخاطره انداخته به عنوان یک وسیله برای جوابگویی به هجمه فرهنگی استفاده کنیم.

حجت الاسلام علی نهاوندی در پایان گفت: صرفا بیان معارف دینی هجمه آثار نمایشی غرب را خنثی نمی کند و باید ازسلاح های خود دشمنان برای مقابله با آنان استفاده کنیم.

گفتنی است، طرح بسیج سازندگی معنوی دوازده تیر ماه آغاز وتا هجدهم مردادماه سال جاری در 33 روستای شهر فریمان برگزار خواهد شد./934/د102/ص
ارسال نظرات