۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۷۹۲۶۴
رییس سازمان حج و زیارت:

97 هزار زائر ایرانی به حج تمتع اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج و زیارت ایران از اعزام 97 هزار زائر ایرانی به حج تمتع خبر داد و اظهار داشت: در صورت موافقت مسؤولان حج عربستان با درخواست ایران این آمار به بیش از صدهزار نفر خواهد رسید.
علي ليالي، رييس سازمان حج و زيارت کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لیالی، رییس سازمان حج و زیارت ایران، شامگاه سه‌شنبه، 24 فروردین ماه در دیدار حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: با توجه به مذاکرات و توافقاتی که با مسؤولان حج عربستان صورت گرفته است در سال جاری 97 هزار نفر برای حج تمتع عازم مکه معظمه می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر درخواستی مبنی برای افزایش بیش از پنج هزار زائر ایرانی برای حج تمتع از مسؤولان حج عربستان داشته‌ایم که در صورت موافقت مسؤولان حج عربستان رقم اعزام زائران حج تمتع در سال جاری بیش از صدهزار نفر خواهد رسید.

لیالی، مذاکرات صورت گرفته با مسؤولان حج عربستان را بسیار موفقت آمیز خواند و اظهار داشت: خوشبختانه رفتار مسؤولان عربستانی و وزیر حج این کشور با مسؤولان ایرانی بسیار محترمانه و در فضای بسیار صمیمی صورت گرفت و ما امیدواریم که توافقت بیشتری را در آینده شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: براساس مذاکرات صورت گرفته قرار شده هیاتی متشکل از دو کشور مسائل و مشکلاتی را که در ایام حج صورت می‌گیرد بررسی و پی‌گیری کنند که این امر خوشبختانه بسیار موفقیت آمیز بوده است و تلاش خواهیم کرد مذاکرات ما در این باره بیشتر شود.

رییس سازمان و حج زیارت ایران یادآور شد: در سال جاری بیش از 400 هزار نفر به عمره مفرده اعزام می‌شوند که نخستین گروه از نیمه اردیبهشت‌ماه عازم سرزمین وحی خواهند شد. /917/پ202/ص

ارسال نظرات