۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۷۵۷۱
معاون فرهنگی ارشاد مازندران:

بیش از 40 هزار بسته فرهنگی در کاروان‌های راهیان نور مازندران توزیع می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از توزیع بیش از 40 هزار بسته فرهنگی میان زائران مازندرانی عازم سرزمین دفاع مقدس خبر داد.
مناطق جنگي
نقی مهدی پور، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری‌، از توزیع بیش از چهل هزار بسته فرهنگی میان زائران مازندرانی عازم ‌سرزمین دفاع مقدس خبر داد.

وی با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه گفت: اعزام 41 هزار زائر از این استان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس آغاز شده است و همزمان بسته های فرهنگی کمیته فرهنگی ستاد راهیان نور مازندران نیز توزیع می شود. 

نقی پور زیارت قبور شهدا را یکی از اعمال بسیار حسنه دینی، مذهبی، اعتقادی و فرهنگ کشورمان عنوان کرد و اظهار داشت: با اعزام زائران به مناطق دفاع مقدس، مردم ولایت‌مدار این خطه از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های لشکر ظفرمند و همیشه پیروز سپاه کربلا آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به این که برای هرچه بهتر برگزاری این برنامه‌ها، ستاد قرارگاه راهیان نور سپاه کربلای استان در قالب نه کمیته روایت‌گری، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، امنیتی، بازرسی، اعزام و اسکان، بهداشت و درمان، پشتیبانی و مالی، ترابری و فرهنگی تشکیل شده است، افزود: اعزام کاروان‌های راهیان نور  حرکتی ارزشمند و معنوی است که باید تلاش کرد تا این حرکت وسیع فرهنگی در کشور بازخورد مناسبی داشته باشد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: راهیان‌نور، یکی از بارزترین برنامه‌های فرهنگی و میراث دوران دفاع‌مقدس است که در بین جوانان، علاقه‌مندان فراوانی را به خود جذب کرده است.

وی به تشریح رویکردهای کاروان‌های راهیان‌نور پرداخت و تأکید کرد: تلاش برای افزایش تسهیلات مناطق یادمانی، معرفی نقاط جدید یادمانی در جنوب کشور، ایجاد وحدت و هماهنگی بین نیروهای مسلح در امر روایت‌گری جنگ، تلاش برای تعمیق فعالیت‌های فرهنگی راهیان‌‌نور و کوشش برای پاسخ‌گویی مستقیم فرماندهان دفاع‌مقدس درباره عملیات‌ها و تصمیمات اساسی جنگ به جوانان از رویکردهای کاروان‌های راهیان‌نور است./950/پ202/س
ارسال نظرات