۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۷۴۶۱
معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان:

هدایت‌ جوانان جامعه به سوی مساجد رسالت رسانه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اگر فضای فکری مساجد را به کمک فرهنگ مکتوب و رسانه‌ گسترش دهیم، در جهت رشد فرهنگ عمومی جامعه تلاش کرده‌ایم.
حميدي نژاد معاون فرهنگي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مسعود حمیدی‌نژاد معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امروز در نشست مطبوعاتی دومین جشنواره‌ هنرهای تجسمی کانون‌های فرهنگی ـ هنری و سالروز تأسیس ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور اظهار داشت: سمت و سو دادن و هدایت‌ جوانان جامعه به سوی مساجد و تقویت این اندیشه و فکر، وظیفه رسانه‌ها است؛ این دو وقتی در کنار هم قرار گیرند می‌توانند آینده بسیار مطلوبی را رقم بزنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: اگر فضای فکری مساجد را به کمک فرهنگ مکتوب و رسانه‌ گسترش دهیم، در جهت رشد فرهنگ عمومی جامعه تلاش کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که در صدر اسلام و زندگی پیامبر اکرم(ص)، مسجد فقط محل عبادت نبوده است و اکثر وقت پیامبر(ص) در مسجد صرف می‌شد؛ جلسات فکری و فرهنگی وی نیز در این مکان معنوی برگزار می‌شد گفت: در این نشست می‌خواهیم به صورت نمادین با برگزاری این‌گونه جلسات اعلام کنیم، که همه فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند در قالب اعتقادی در مسجد جلوه‌گر شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه تصریح کرد: اکنون به نظر می‌رسد نتوانسته‌ایم به شکل مطلوب با جوانان ارتباط برقرار کنیم و در واقع باطن اسلام را نتوانسته‌ایم خوب به نسل جوان ارائه دهیم.

حمیدی‌نژاد افزود: این ارتباطات و جلسات می‌تواند حداقل دو ویژگی خوب داشته باشد، اول این‌که به جامعه اعلام کند، مساجد و مراکز اعتقادی ما می‌توانند محور همه فعالیت‌های اجتماعی قرار گیرند و دوم این‌که به نوعی فرهنگ اعتقادی و اجتماعی خود را با کمک اصحاب رسانه رشد و رونق دهیم./945/پ202/س
ارسال نظرات