۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۶۷۲۸
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

روحانیت راه وحدت ‌را به مسلمانان نشان دهد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان به نقش علما و روحانیان در حفظ وحدت و همدلی و نیز جلوگیری از تفرقه میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: علما و روحانیان باید با تبیین آموزه‌های قرآن راه وحدت و یکی شدن را به تمامی مسلمانان نشان دهند.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در مراسم گرامی‌داشت هفته وحدت که در مسجد جامع روستای چلوند شهرستان آستارا برگزار شد،  وحدت و یکپارچگی را تضمین کننده سعادت و پیشرفت جوامع اسلامی دانست و گفت: امروز حفظ وحدت در میان امت های اسلامی از ضروری ترین مسائل است.

وی با بیان این که وحدت امروز میان اهل سنت و شیعه در کشور محصول تلاش های امام خمینی‌(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: همه اقوام و مذاهب باید از اختلافات پرهیز کنند و به تعبیر قرآن به ریسمان الهی چنگ زنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی از هر ترفندی استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: تقویت نقاط مشترک بین شیعه و سنی و نیز حفظ وحدت و همدلی تنها را مقابله با توطئه‌های دشمنان ملت‌های اسلامی است.

حجت الاسلام گلمیرزاده وحدت فرق و مذاهب در کشور را به برکت انقلاب اسلامی ایران دانست و با اشاره به تلاش گسترده دشمنان، برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان‌ تصریح کرد: وحدت کلمه مردم و گردهم آمدن همراه با بصیرت و آگاهی آنان زیر پرچم ولایت، دشمن را نا‌‌امید و ناکام می‌کند.

وی‌ یکی از ترفندهای دشمنان برای ایجاد اختلاف میان امت‌های اسلامی را‌ سوء استفاده از اختلاف‌های مذهبی دانست و خاطر‌نشان کرد: مسلمانان باید با تقویت نقاط مشترک موجود، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند و نگذارند‌ برخی اختلاف سلیقه‌ها سبب سوء استفاده دشمنان شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین به نقش علما و روحانیان در حفظ وحدت و همدلی و نیز جلوگیری از تفرقه میان مسلمانان اشاره کرد و بیان داشت: علما و روحانیان باید با تبیین آموزه‌های قرآن راه وحدت و یکی شدن را به همه مسلمانان نشان دهند.

حجت الاسلام گلمیرزاده امام زمان(عج) را محور وحدت خواند و اظهار داشت: امام زمان(عج) تنها کسی است که می‌تواند بین همه گروه‌ها و مردم جهان وحدت ایجاد کرده، مجری عدالت شود./950/پ202/س
ارسال نظرات