۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۵۶۷۱۷
مدیر کانون‌های خدمت رضوی کاشان خبر داد؛

برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه ویژه ایام دهه کرامت در کاشان

برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه ویژه ایام دهه کرامت در کاشان
اصفهان - مدیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان کاشان از اجرای بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد جهاندار پیش از ظهر امروز در آستانه دهه کرامت در نشستی خبری با تبریک دهه کرامت، برنامه‌های دهه کرامت در شهرستان کاشان را تشریح کرد و گفت: برنامه‌های دهه کرامت در شهرستان کاشان با شعار محوری «با شما سربلندیم» آغاز می‌شود.

وی از اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه در ۵۳ عنوان به مناسبت دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این برنامه‌ها توسط شبکه خادمیاری و با همیاری دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

به گفته وی این برنامه‌ها با مشارکت بیش از یکهزار خادمیار و یاور رضوی در منطقه کاشان و مردم شهرستان کاشان برگزار می شود.

جهاندار یادآور شد: در اجرای این برنامه‌ها بیش از ۱۲ کانون محله‌ای و ۱۹ کانون تخصصی با انجام خدمات عمومی و تخصصی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و خدمت رسانی در دهه کرامت امسال مشارکت و همکاری دارند.

وی با بیان اینکه اصل شبکه خادمیاری که با آرمان توسعه، مفهوم عزت خادم و مخدوم شکل گرفته است، اظهار داشت: هدف شبکه خادمیاری، افزایش خادمان امام رضا(ع) و افزایش خدمات دو جانبه است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی کاشان همچنین با اشاره به اینکه شبکه خادمیاری در ۲۰ عرصه خدمتی و ۱۴۹ عنوان فعالیت خدمتی فعال است، یادآور شد: با تشکیل شبکه خادمیاری، خدمات امام رضایی از ۶ عنوان خدمات به ۱۴۹ عنوان خدمت افزایش یافت.

جهاندار گفت: شبکه خادمیاری ۱۴۹ خدمت به نام علی ابن موسی الرضا (ع) در منطقه ارائه می‌کند و به پاس این ۱۴۹ خدمت یک شیفت خادمی در حرم علی ابن موسی الرضا(ع) را دریافت می‌کند.

به گفته وی در مدیریت کانون‌های خدمت رضوی تلاش می‌شود تا آرمان شبکه خادمیاری هرچه زودتر و سریعتر محقق شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های دهه کرامت با سه هدف ایجاد فضای امام رضایی و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه، جریان سازی اجتماعی در راستای بزرگذاشت جشن‌های دهه کرامت و ارتقاء و زمینه سازی ارتباط بیشتر امت با امام برگزار می‌شود.

جهاندار استفاده حداکثری از تشکل‌ها و هیئات مذهبی و مؤسسات مردم نهاد و دستگاه‌ها و نهاد‌ها در جهت مردمی سازی دهه کرامت را یکی از رویکرد‌های پنجگانه جشن‌های دهه کرامت در کاشان اعلام کرد و گفت: حضور و بهره مندی حداکثری کانون‌های نونزده گانه تخصص و کانون‌های محله ای، توجه به کیفت و عمق بخشی به برنامه‌ها در جهت ایجاد شور و شعور رضوی، هماهنگی با نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی امنیتی و انتظامی و خدمت رسانی و همچنین هماهنگی لازم به کانون‌های معین استان قدس رضوی و بنیاد کرامت را از دیگر رویکرد‌های جشن‌های دهه کرامت در کاشان اعلام کرد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی کاشان در ادامه به تشریح برنامه‌های دهه کرامت در شهرستان کاشان اشاره کرد و از میثاق با ولایت با حضور خادمیاران رضوی در نماز‌های جمعه و دیدارسالانه امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان به عنوان نخستین و دومین برنامه از جشن‌های دهه کرامت در شهرستان کاشان نام برد.

جهاندار همچنین میثاق با شهدا، غبارروبی مزار شهداو بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت، دیدار با خانواده شهدا و عیادات از جانبازان و آزادگان و حضور در آسایشگاه‌های جانبازان، برگزاری جشن برای فرزندان شهدا، فعالیت در چایخانه امام رضا (ع)  تحت عنوان یک استکان بهشت ویژه برنامه یکسالگی چایخانه امام رضا (ع) در کاشان، نشست خانوادگی خادمیاران رضوی، آئین افتتاح ساختمان مدیریت کانون‌های خدمت رضوی در منطقه کاشان و برگزاری مراسم جشن و مدیحه سرائی ویژه بیماران خاص و صعب العلاج را از جمله برنامه‌های دهه کرامت در کاشان اعلام کرد.

وی برگزاری آئین عطر و چای و گلاب، راندازی کاروان شادی، همایش ایران جوان، کوهگشت خانوادگی خادمیاران رضوی، جشن ویژه دختران کاشان، اجتماع نوجوانان رضوی، فضاسازی سیما و منظر شهری با محتوای امام رضایی، آیین گل غلطان، آیین عطرافشانی حرم مطهر امام رضا (ع)، آیین عطر افشانی حرم حضرت معصومه (س) محفل شعر ماه، پاتوق کتاب، حضور در مدارس محروم شهرستان، اجتماع حمایت از فلسطین و مردم غزه، عیادت از خادمیاران بیمار و سرکشی به خانواده خادمیاران متوفی را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در کاشان برشمرد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی کاشان در ادامه برپایی میز‌های خدمت، تجلیل از خادمات ملت، میزه مشاوره، پویش ملی نذر امام برای آزادی مادران و پدران معسر زندانی، اهدای خون توسط خادمیاران و یاوران رضوی به نیت امام رضا (ع)، پخش صلوات خاصه امام رضا در میادین اصلی و بوستان‌ها و معابر و امامزادگان و مدارس، حضور خادمیاران در ندامتگاه‌ها، پویش ملی نسل رضوی، برپایی کرسی‌های تلاوت و قرآن، اردو‌های جهادی سلامت، تجلیل از ورزشکاران مدال آور و تجلیل از نخبگان علمی را از برنامه‌های تدارک دیده شده دهه کرامت در کاشان اعلام کرد.

جهاندار برگزاری میز‌های خطاطی اسامی و القاب امام رضا (ع)، مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، رواق خدمت، برپایی سفره‌های اطعام و پذیرایی، تولید و تدوین و انتشار محتوای امام رضایی، تجلیل و تکریم واقفین، آذین بندی و جشن‌های محله ای، توزیع عقیقه‌های رضوی، توسعه مفهوم خادم خدمت و مخدوم، راه انداری دومین چایخانه امام رضا در کاشان، تاکسی‌های امام رضایی و کاشان رواق خدمت را از دیگر برنامه‌های جشن دهه کرامت در کاشان برشمرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات