۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۵۶۵۵۶
حجت الاسلام گرامی پور مطرح کرد؛

حرمت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای از منظر رهبر انقلاب

حرمت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای از منظر رهبر انقلاب
استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حرمت استفاده از سلاح هسته‌ای برگرفته از فتوای عقل و شرع است، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که حکم دین و عقل حرمت استفاده از سلاح هسته‌ای را اثبات می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام گرامی پور استاد سطوح عالی حوزه علمیه در نشست «بررسی فقهی تولید و کاربرد سلاح‌های هسته‌ای از دیدگاه آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی» ضمن بیان اینکه سلاح‌های هسته‌ای سه قسم اتمی، هیدروژنی و نوترونی هستند، اظهار داشت: یکی از اشکالات مهم استفاده از سلاح‌های هسته‌ای طبق فتاوای علمای شیعه این است که بین نظامی و غیرنظامی تفاوت نمی‌گذارد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در ادامه کشتار و تخریب گسترده، مقطوع نسل کردن انسان ها، ضایع کردن زمین و اختلال جدی برای نسل‌های آینده را از مشکلات استفاده از سلاح‌های هسته‌ای برشمرد و افزود: در حرمت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای بین علمای شیعه اختلافی وجود ندارد ولی در مورد تولید و نگهداری از این سلاح‌ها بین علمای شیعه اختلاف نظر هست.

حجت الاسلام گرامی پور با اشاره به اینکه علت حرمت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای بر مبنای قرآن، روایات و حکم عقل است، تاکید کرد: معیاری که در روایات برای حرمت استفاده از سلاح‌های اتمی گفته شده این است که بین افراد نظامی و غیرنظامی تفاوت نمی‌گذارد و دلیل عقل نیز حکم روایات را تایید می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه حرمت استفاده از سلاح هسته‌ای برگرفته از فتوای عقل و شرع است، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که به دلیل حکم دین و عقل به دنبال استفاده از سلاح هسته‌ای نیستیم؛ این فتوا برگرفته از استکشاف حکم خداوند از ادله است و عبارت حضرت آقا ظهور در حرمت دارد؛ حکم حکومتی دائرمدار مصلحت است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید براینکه حتی در مورد مقابله به مثل انسان حق ظلم کردن نداریم، اضافه کرد: در حرمت تولید و نگهداری سلاح‌های اتمی بین علمای شیعه اختلاف نظر هست و رهبر معظم انقلاب تولید و نگهداری سلاح اتمی را جایز نمی‌دانند؛ جمهوری اسلامی طرفدار منع استفاده از سلاح‌های کشتار دسته جمعی است.

حجت الاسلام گرامی پور با بیان اینکه تولید و نگهداری سلاح هسته‌ای کار منطقی و عقلائی نیست، اظهار داشت: نگهداری سلاح‌های هسته‌ای هزینه فراوانی را دارد و هیچ استفاده‌ای نیز نخواهد داشت.

ارسال نظرات