۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۷۵۵۳۳۵
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور خبر داد؛

اجرای مراحل بعدی طرح زندگی با آیه‌ها در دهه کرامت، محرم و صفر

اجرای مراحل بعدی طرح زندگی با آیه‌ها در دهه کرامت، محرم و صفر
حجت‌الاسلام‌ حسینی گفت: طرح زندگی با آیه‌ها در دو ماه باقی‌مانده از بهار اجرا خواهد شد و در تابستان که ایام عزاداری محرم و اربعین را داریم نیز این طرح برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرانی کشور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر با اشاره به اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در ماه مبارک رمضان که به‌صورت سراسری برگزار شد، اظهار کرد: همان‌طور که در بیانات مقام معظم رهبری آمده بود ماه مبارک رمضان امسال فعالیت‌های قرآنی نسبت به سال‌های قبل پرفروغ‌تر بود.

وی با اشاره به اهتمام خادمان قرآن نسبت به اجرای طرح زندگی با آیه‌ها، گفت: این عملیات هم‌افزای قرآنی که بدون نام و نشان دستگاه خاصی و با مشارکت همه مجموعه‌های فرهنگی کشور اعم از بخش‌های حاکمیتی و مردمی انجام شد یک اتفاق جدید بود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: ما هنوز در ابتدای این مسیر هستیم و ان‌شاءالله با هماهنگی‌های بیشتر و برطرف‌شدن نواقص فازهای بعدی طرح زندگی با آیه‌ها برگزار و به ماه رمضان آینده منتهی خواهد شد.

وی افزود: ضمن این که ما در برنامه‌ریزی خود امید داشتیم که مشارکت ۱۰ میلیونی شکل بگیرد؛ ولی این هدف را دست‌یافتنی نمی‌دیدیم؛ ولی با مشارکت خوب رسانه ملی و مجموعه‌های مختلف این هدف محقق شد.

حجت‌الاسلام‌ حسینی با اشاره به نقاط قوت طرح زندگی با آیه‌ها، گفت: از نقاط برجسته این طرح، مشارکت و هم‌افزایی خوبی بود که مجموعه‌های مختلف ازخودگذشتگی به خرج دادند و بدون این که به فکر نام و نشان، آرم و لوگو و هویت‌سازمانی خود باشند به این آرمان بزرگ بیندیشند و یک کار بزرگ قرآنی که یک مخاطب قابل‌توجهی را در بر گیرد ارائه دهند.

وی ادامه داد: طراحی محتوایی خوبی که از ماه‌ها قبل صورت گرفت، تولیدات هنری و رسانه‌ای خوبی که انجام شد در نوع خود کم‌نظیر بود و تنوع برنامه‌ها و جوایز خوبی که در نظر گرفته شده بود از دیگر نقاط قوت این طرح بود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به نقاط ضعف این طرح گفت: مخاطب به دلیل تنوع زیاد محتواها ممکن بود سردرگم شود و ما در شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید تلاش کنیم یک مقدار روشن‌تر، شفاف‌تر، خلاصه‌تر و روان‌تر از آنچه امسال اتفاق افتاد برای سال آینده اقدام کنیم.

وی با اشاره به استمرار و تداوم همکاری نهادهای فرهنگی برای اجرای گام‌های بعدی طرح زندگی با آیه‌ها در طول سال، افزود: در مدت کوتاهی که از ماه مبارک رمضان گذشته با برگزاری جلسات متعدد این طرح را آسیب‌شناسی کرده‌ایم و گام‌های بعدی نیز طراحی شده است.

حجت‌الاسلام‌ حسینی گفت: طرح زندگی با آیه‌ها در دو ماه باقی‌مانده از بهار که منتهی به دهه کرامت می‌شود اجرا خواهد شد و در تابستان که ایام عزاداری محرم و اربعین را داریم نیز این طرح برگزار می‌شود؛ همچنین در پاییز و زمستان نیز گام‌های بعدی اجرا خواهد شد تا به ماه رمضان آینده برسیم.

 

ارسال نظرات