۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۵۴۵۱۰
امام جمعه قم:

فضای نفرت علیه رژیم صهیونیستی جهانی شده است/ حجاب اصل مسلم فقهی است و باید رعایت شود

فضای نفرت علیه رژیم صهیونیستی جهانی شده است/ حجاب اصل مسلم فقهی است و باید رعایت شود
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ترس بی سابقه‌ای در رژیم صهیونیستی در اثر پیام تهدید آمیز رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است، از تأکید ملت ایران به انتقام شهدای خود سخن گفت و آمریکا را شریک جنایت صهیونسیت‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه هفدهم فروردین 1403 و روز جهانی قدس با اشاره به جمله ای از حضرت امیر مؤمنان در خصوص غفلت اظهار داشت: انسان باید در محیطی قرار بگیرد که محیط بندگی خدا باشد و یکی از راه های عبور از غفلت این است که انسان مراقبت کند که کجا می رود.

وی در ادامه اظهار داشت: در جملاتی از پیامبر اکرم نقل شده که به علت برخورد با اهل دنیا قلب ایشان مکدر می شود و برای جبران آن روزی 70 بار استغفار می کند؛ وقتی نبی اکرم چنین بیان می فرماید ما بیش از همیشه باید مراقب باشیم. خداوند نیز به پیامبر دستور داده است از کسی که تنها دنبال مادیات بوده و از ذکر خدا غافل است دوری کند و در حالی این دستور داده می شود که نبی اکرم «رحمة للعالمین» است.

امام جمعه قم با بیان اینکه حضور مردم در سراسر جهان در روز جهانی قدس ستودنی است، از مردم ولایتمدار قم تشکر کرد و افزود: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان قرار داریم و از خداوند می خواهیم که مناجات ما را به شایستگی قبول بفرماید و برای روزهای باقی مانده آن نیز به همه مردم برکت عنایت کند.

وی با اشاره به انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب از سال 1380 اظهار داشت: در ابتدای این امر رنگ شعارها مذهبی و مسائل ملی بود اما از سال 87 به مسائل اقتصادی، تولید و رونق تولید متمرکز بوده است؛ حجت برای مردم و مسؤولین توسط رهبری معظم انقلاب تمام شده است. با ایجاد تسهیلات و زمینه مشارکت برای مردم، لازم است اقداماتی صورت گیرد تا همه مردم داخل صحنه شوند و اقتصاد کشور را رونق ببخشند. جوانان برومند ما شرکت های دانش بنیان را اداره می کنند و توان رقم زدن حماسه های بزرگ را دارند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اقتصاد کشور دولتی است، اظهار داشت: در صورت حضور مردم در اقتصاد تورم رخت بر می بندد و شرایط کشور تغییر پیدا می کند، از این رو هم مسؤولین و هم مردم باید حضور مردم را جدی بگیرند.

وی با اشاره به ابتکار تعیین روز قدس توسط امام خمینی در ابتدای انقلاب تأکید کرد: پیر بزرگ ما آنچه که ما در آینه نمی دیدیم را در خشت خام دیده و عنوان روز جهانی قدس را تعیین کردند. امروزه هر کس در هر جای جهان انزجار خود را از رژیم کودک کش صهیونیستی ابراز کرده و این نشان می دهد که فضای نفرت علیه رژیم صهیونیستی جهانی شده است که این ها مقدمات را برای تحقق وعده رهبر انقلاب در خصوص نابودی این رژیم فراهم می کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کارنامه قطور غصب سرزمین مسلمانان و کشتار بیگناهان و کودکان در تاریخ 75 ساله، اظهار داشت: رژیم کودک کش در زمان حاضر در یک بن بست بی نظیر و کم نظیر گرفتار شده است و مانند حیوانی در باتلاق افتاده و به همه سو پنجه می کشد؛ در نزدیکی سفارت ایران ساختمان کنسولگری را هدف قرار می دهد و عزیزان ما را به شهادت می رساند و از طرفی دیگر مزدوران خود را در شرق کشور به آماده باش در آورده و نزدیک 8 ساعت مأمورین امنیتی ما را درگیر می کند.

وی در ادامه با اشاره به پیام رهبر انقلاب در خصوص شهدای راه قدس و ترجمه عبری آن گفت: امروز ترس و هراس سراسر سرزمین های اشغالی را در اثر تهدید رهبری و مسؤولین در شکل بی سابقه ای شکل گرفته اما تنها یک جمله «سیلی سختی خواهند خورد» از سوی رهبری بیان شده است. 

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: این ملت ثابت کرده که نه از ارباب این رژیم می ترسد و نه از خود آن؛ عین الاسد را فراموش نکنید. چه کشوری جرأت می کند به نیروهای آمریکایی و پایگاه های آن حمله کند از این رو ایالات متحده می ترسد و پیام می دهد که در حمله به کنسولگری ایران نقش نداشته است؛ این ملت از انتقام دست بر نمی دارد. ما آمریکا را متهم درجه اول می شناسیم زیرا این رژیم اشغالگر بدون دستور ایالات متحده کاری انجام نمی دهد. آمریکا نقشه های متعددی کشیده است اما به لطف خدا اقتدار خود را در سطوح ملی و بین المللی نشان داده است. 

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه طوفان الاقصی را شکست بزرگ رژیم صهیونیستی دانست و بیان داشت: شکست دوم رژیم صهیونیستی گرفتار شدن در غزه است که نتوانست حماس را از بین ببرد و اسرای خود را آزاد کند؛ ارتش قوی رژیم صهونیستی با مصر، اردن و سوریه رویارو شد و این دولت ها را شکست داد اما از پس ملت مقاوم غزه بر نیامده است. 

وی در پایان با اشاره به پرشور بودن راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرد: از ملت ایران تشکر ویژه دارم. حجاب اصل مسلم فقهی است و باید قانون آن اجرا شود. رهبری فرمود بانوان و مردم بدانند که دست بیگانه در کار است و آن ها عده ای را اجیر کرده و آن ها به برداشتن حجاب بسنده نکرده و می خواهند کشور را به عصر طاغوت برگردانند.

ارسال نظرات