۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۷۵۴۳۰۳
آیت الله رجبی:

دشمن به دنبال مخدوش کردن لباس روحانیت است

دشمن به دنبال مخدوش کردن لباس روحانیت است
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) یکی از توطئه‌های اخیر دشمن را مخدوش کردن لباس روحانیت دانست و تصریح کرد: لباس روحانیت، لباس اهل بیت علیهم السلام است؛ در فضای مجازی با عناوین مختلف به دنبال این هستند که لباس روحانیت را بی ارزش بلکه ضد ارزش جلوه دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی (ره) ضمن بیان اینکه برای کسب کمالات اخلاقی باید در دو بعد معرفت و محبت حرکت کرد، اظهار داشت: اگر کسی به محبت الهی تمسک کند به محکمترین ریسمان الهی چنگ زده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) یکی از توطئه‌های اخیر دشمن را مخدوش کردن لباس روحانیت دانست و تصریح کرد: لباس روحانیت، لباس اهل بیت علیهم السلام است؛ دیگران وقتی به این لباس نگاه می‌کنند به یاد اهل بیت علیهم السلام می‌افتند.

آیت الله رجبی با تاکید بر اینکه باید به لباس روحانیت احترام گذاشت، زیرا منتسب به اهل بیت علیهم السلام است، ابراز کرد: در فضای مجازی با عناوین مختلف به دنبال این هستند که لباس روحانیت را بی ارزش بلکه ضد ارزش جلوه دهند.

آیت الله رجبی نشانه حب را تقدم محبوب بر غیر محبوب دانست و ابراز کرد: انفاق و رسیدگی به امور دیگران محبوب خداوند است و البته در انفاق باید اعتدال رعایت شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) راه فاصله گرفتن از گناه را تشدید محبت الهی دانست و افزود: از راه‌های ارتقای حب الهی، رنگ خدایی دادن به سایر محبت‌ها و اظهار کردن محبت خداوند است؛ صدقه دادن برای امام زمان عجل الله تعالی و برگزاری مراسمات میلاد و عزاداری موجب ایجاد محبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گریه بر مصائب امام حسین علیه السلام بعد عاطفی انسان را تقویت می‌کند و نشاط آور است، گفت: زیارت اهل بیت علیهم السلام نوعی اظهار محبت است و خواندن دعا‌ها و کتب روایی نیز موجب افزایش محبت است.

آیت الله رجبی با بیان اینکه احترام به چیز‌هایی که منتسب به خداوند هستند محبت ایجاد می‌کند، افزود: بعضی از بزرگان مقید بودند هر هفته مسجد جمکران بروند؛ بی احترامی به خانه خداوند و مشاهد مشرفه حرام است؛ سادات فرزندان ائمه هستند و احترام به آنها لازم و خیلی اثرگذار است.

آیت الله رجبی با تاکید بر اینکه یکی از چیز‌هایی که محبت انسان به خداوند را زیاد می‌کند صلوات بر محمد و آل محمد است، تاکید کرد: تقویت منفی محبت به دشمنان خداوند و اهل بیت علیهم السلام و تبری از دشمنان در افزایش محبت انسان خیلی اثربخش است.

ارسال نظرات