۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۷۵۲۳۸۸
آیت الله رجبی در گفت و گو با رسا مطرح کرد؛

اقبال مردمی به لیست های انتخاباتی جامعه مدرسین

اقبال مردمی به لیست های انتخاباتی جامعه مدرسین
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) جامعه مدرسین را مورد اعتماد امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و از اقبال مردمی به لیست جامعه مدرسین خبر داد.

آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین اهمیت و مبنای گزینش لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها جامعه مدرسین را شاخص و مغز متفکر برای مسئولان در اداره جامعه معرفی کردند.

وی افزود: از طرفی بر اساس رسالت دینی به خصوص در مسائل مهم دینی اجتماعی نظام خصوصاً خبرگان که با تعیین رهبری رابطه مستقیم دارد باید ورود پیدا می کردند و هر دوره نیز اینکار را انجام داده اند بنابراین براساس مرجعیت و شاخصیتی که جامعه مدرسین دارد به رسالت خود ورود کرده اند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به شاخص و معیارهای انتخاب اشاره کرد و ابراز داشت: جامعه مدرسین از نزدیک با علما و مجتهدین قدیم و فعلی در ارتباط است و هرساله با علمای بلاد جلسات منطقه ای و سراسری دارند، از این رو بسیاری از استعدادها و توانمندی های فقهی، حد اجتهاد و بصیرت سیاسی و توانمندی های دیگر را به خوبی شناسایی می کنند.

وی ادامه داد: جامعه مدرسین کسانی که نظام را قبول دارند و از نظر علمی شورای نگهبان آنها را تایید کرده و مطیع رهبر انقلاب باشند و مصالح نظام و اهداف ارزشها برایشان مهم باشد را بررسی نمودند و به جامعه معرفی کرده اند.

آیت الله رجبی افزود: جمع های اصولگرا و بسیاری از تشکل ها به لیست معرفی شده جامعه نظر مثبت داشته و استقبال کردند.

 وی با بیان اینکه اگر کاندیداها را نمی شناسیم باید به گفته افراد آگاه و مورد اعتماد تکیه کرد، اظهار داشت: امام راحل و مقام معظم رهبری تاکید داشتند اگر افرادی را نمی شناسید ببینید افراد صالح و آگاه چه کسانی را معرفی می کنند و براساس اعتماد رای بدهید، امیدواریم مردم براساس اعتماد به تشکلی که مورد تایید امام و رهبری است اصلح را انتخاب و شاهد حضور حداکثری باشیم.

ارسال نظرات