۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۷۵۱۳۳۷
مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه:

ضرورت ساخت فیلم‌های سینمایی با موضوع مظلومیت مردم غزه/ جشنواره فجر تحریم‌شدنی نیست

ضرورت ساخت فیلم‌های سینمایی با موضوع مظلومیت مردم غزه/ جشنواره فجر تحریم‌شدنی نیست
حجت‌الاسلام هادی‌منش گفت: امروز جبهه مقاومت عمیق‌ترین جریان جهان است و انتظار می‌رود هنرمندان درباره این رویدادهای بزرگی نظیر طوفان الاقصی و مقاومت مردم غزه فیلم بسازند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ابوالفضل هادی‌منش در حاشیه برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: نمایش آثار جشنواره فیلم فجر برای دریافت نظر مخاطبان در استان‌های مختلف کشور بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: هر چه آثار بیشتری در استان‌های کشور به نمایش درآید، مخاطب ارتباط وسیع‌تری با این جشنواره پیدا می‌کند.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در بخش دیگر سخنان خود گفت: جشنواره فیلم فجر نشان داد که برخی حواشی نظیر تلاش برای تحریم این جشنواره در سال گذشته و رویدادهای زودگذر و پیش‌بینی‌های غیرکارشناسی، هیچ تأثیری در برگزاری این جشنواره نداشته است و این امر جای تبریک به جامعه هنری و همه هنرمندان متعهد به انقلاب اسلامی دارد.

هادی‌منش افزود: در این دوره نیز شاهد حضور فیلم‌های خوبی در جشنواره هستیم و استقبال خوبی نیز از سوی مردم برای تماشای آثار جشنواره صورت گرفته است و حداقل این دو سال نشان داد که این خُرده‌تحریم‌ها و زمزمه‌ها که گاهی به گوش می‌رسید، هیچ خللی در برگزاری این جشنواره ایجاد نکرده است.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته فیلم‌ها را قوی‌تر دیدم، گفت: احساس می‌شود که توجه به موضوع ادبیات پایداری و مقاومت، نسبت به سال قبل واقعی‌تر، تأثیرگذارتر، به‌روزتر و عمیق‌تر بود که در این زمینه می‌توان به فیلم «قلب رقه» به کارگردانی و نویسندگی خیرالله تقیانی‌پور و فیلم «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی اشاره کرد.

این نویسنده و پژوهشگر با تقدیر و تشکر از کسانی که در رابطه با دفاع مقدس و مقاومت فیلم ساخته‌اند، اضافه کرد: مشاهدات ما نشان می‌داد که استقبال خوبی از فیلم‌های دفاع مقدس و معناگرا شده است.

هادی‌منش با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت عمیق‌ترین جریان جهان است، خاطرنشان کرد: هنرمندان درباره این رویدادهای بزرگی نظیر طوفان الاقصی و مقاومت مردم غزه باید فیلم بسازند که تاریخ درباره این وقایع قضاوت خواهد کرد.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، با تأکید بر اینکه هنرمندان درباره موضوعاتی که دغدغه مردم و دنیاست فیلم بسازند، اضافه کرد: امروز دغدغه جهان؛ مفهوم معنویت و مبارزه با استکبار است.

 

ارسال نظرات