۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۷۵۱۲۳۶
استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام:

حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات، دست رد بر سینه سازشگر و استکبار جهانی است

حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات، دست رد بر سینه سازشگر و استکبار جهانی است
دکتر قنبری دستاورد انقلاب را تاسیس نظام جمهوری اسلامی در ایران برشمرد و شرط تداوم عزت و قدرت ملت ایران را ایستادن پای ارزش های انقلاب دانست.

به گزارش خبرنگار  سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حشمت الله قنبری استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام در جشن بزرگ دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان قم امشب در حسینیه جنب مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با اشاره به تاریخچه انقلاب گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده منحصر به فرد بود و دنیای اطراف خودش را به صورت جدی مورد تاثیر قرار داد و امشب که چهل و پنج سال از آن واقعه شکفت انگیز سپری شده است این انقلاب مستمراً در حال رویشی هست که نظام سلطه را در بهت و حیرت قرار داده است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر کشور با بیان ویژگی های نهضت امام راحل اظهار داشت: انقلاب سال پنجاه و هفت یک حرکت مبتنی بر دین بود که با هدایت یک مرجع شیعه به ثمر نشست، تا قبل از بهمن سال پنجاه و هفت احزاب مختلف با انگیزه و برنامه های مختلف خودشان را در مقابل پهلوی می دیدند اما قابل اعتنا نبودند و نظام شاهنشاهی و استبداد هم می دانست که قدرت تحول ندارند و نخواهند داشت.

قنبری با بیان اینکه امام به دنبال جاودانه کردن نام خود نبود، ادامه داد: امام از مجموعه امتیازاتی برخوردار بود که حتی اگر پا به میدان مبارزه هم نمی گذاشت می توانست به نامی جاویدان تبدیل شود، امام راحل عزت خود را در عزت جامعه اسلامی می دید، امام فیلسوف الهی، فقیه اصولی و مرجع عظیم و شخصیت ژرف اندیش بود، ضمن تحصیل علوم فقهی متعارف به مطالعه علوم سیاسی، هیئت و نجوم اهتمام داشت و با فلسفه غرب هم بیگانه نبود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی سرنوشت کشور را به دست ملت سپرد، تصریح کرد: امام اصلی ترین و موتور محرکه انقلاب بود و مردم ایران از همان آغاز نهضت برای خدا و اعتلاء کلمه الله و احیاء ارزش های اسلامی با امام همراهی و تبعیت کردند و جمهوری اسلامی نیز سرنوشت کشور را به دست ملت نهاده است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر کشور ادامه داد: مردم ایران با درهم کوبیدن نظام شاهنشاهیِ دست نشانده نظام سلطه به دنبال ایران اسلامی بودند و در این راه تابع و همراه امام خمینی (ره) بودند.

قنبری با اشاره به مطالبه ملت از انقلاب ابراز کرد: امروز همانند اوائل انقلاب ملت ما «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را از این انقلاب می خواهند و به همین دلیل دشمن هر روز با شبهه افکنی به دنبال روایت غلط از انقلاب می باشد.

انتخابات مستقل از دستاوردهای انقلاب است

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام دولت را مرادف با انقلاب ندانست و خاطرنشان کرد: دولت برآمده از یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان مناسبی برای این دستاورد انقلاب اسلامی است، اختیار تاسیس دولت ها و مجلس و شوراها به اختیار مردم افتاده است و این انتخاب مستقل از دستاوردهای انقلاب است.

وی افزود: اگر دولت ها غیر انقلابی یا پایبندی کمتری به انقلاب داشته باشند منشاء خدمات کمتری می شوند و اگر مورد ضرر واقع شدند مورد نفرت مردم هم قرار می گیرند چرا که مردم انقلابی هستند پس دولت خوب یا بد حاصل انقلاب نیست بلکه حاصل انتخاب ملت است.

دولت خوب یا بد حاصل انتخاب ملت است

قنبری دستاورد انقلاب را استقلال غیر قابل انکار ملت ایران برشمرد و اذعان داشت: اگر مردم در انتخابشان انقلابی عمل کنند و افراد انقلابی انتخاب شوند و دولت هم روسا را از افراد انقلابی انتخاب کند قطعاً توفیقات بزرگ حاصل می شود و اگر غیر از این عمل شود کار گره می خورد و دشمن به طمع می افتد.

وی با اشاره به اینکه ایران بزرگترین تکیه گاه ملت های مسلمان دنیاست و این از دستاوردهای انقلاب می باشد، تصریح کرد: تا پنجاه سال پیش از اسرائیل چهره اسطوره ای و شکست ناپذیر به نمایش گذاشته بودند اما امروز اسرائیل رو به نابودی است و هیمنه آمریکا به تاراج رفته و این دستاورد انقلاب است.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام افزود: از آنجایی که در بحث قدرت نظامی کار را به نیروی انقلابی سپرده ایم کسی جرات تعرض به ایران اسلامی را ندارد، به برکت انقلاب قدرت بازدارندگی داریم و دنیا دستاورد انقلاب را در قد و قواره معجزه می بیند، دستاورد انقلاب تاسیس نظام جمهوری اسلامی در ایران است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر کشور انقلاب اسلامی را تحقق وعده الهی و پایمردی ملت ایران برشمرد و بیان کرد: شرط تداوم عزت و قدرت ملت ایران ایستادن پای ارزش های انقلاب است، اگر ناشکری و ناسپاسی کردیم در معرض خطر قرار خواهیم گرفت. در روزهای پیش رو دو وظیفه مهم داریم اولین آنها حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن است این روز، روز تحکیم با امام حسین و یاران حسین بن علی در میدان کارزار کربلا است.

22 بهمن نقطه کانونی یاس و نا امیدی دشمن 

قنبری 22 بهمن را نقطه کانونی یاس و نا امیدی دشمن و امید جبهه مقاومت اسلامی عنوان و تصریح کرد: تمرکز دنیا روی 22 بهمن بوده و هست و از آنجایی که فتنه های دشمن نو و به روز است 22 بهمن هم یک روز استثنایی است، راهپیمایی امسال باشکوه تر از همیشه برگزار خواهد شد و یاس و نا امیدی روی دولت های آمریکا و غرب خواهد نشست.

وی با بیان اینکه مضرات انتخاب وکلاء نا اهل  را دیده ایم، اظهار داشت: وظیفه دوم حضور حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است، اوضاع اقتصادی مردم قابل انکار نیست و مشکلات و برخی تبعیض ها روح و روان مردم را آزرده کرده و اعتراضات در جهت ابقاء حسنات است و چون آرمان و امید دارند اعتراض می کنند اما سرنوشت کشور بسیار مهم است.

وی در پایان گفت: حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات دست رد زدن بر سینه سازش و استکبار جهانی است و به فضل الهی چهره نا امیدی دشمن را به رخ جهانیان می کشانیم.

ارسال نظرات