۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۵۰۳۸۰
استاد حوزه و دانشگاه:

یمنی‌ها با اقتدا به مکتب حضرت زینب با مستکبران مبارزه می کنند

یمنی‌ها با اقتدا به مکتب حضرت زینب با مستکبران مبارزه می کنند
اصفهان – حجت الاسلام ملایی گفت: اگر امروز مردم یمن با اسرائیل و آمریکا مبارزه می‌کند، درس شجاعتی است که از مکتب حضرت زینب (س) گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد ملایی جمعه شب درمراسم سوگواری حضرت زینب (س) همراه با بزرگداشت امامزادگان بخش برزک کاشان که در امامزاده علی ابن عبدالله ازوار برگزار شد، گفت: ماه رجب ماه هم شادی و هم ماه حزن و اندوه است.

وی با اشاره به وفات شهادت گونه حضرت زینب (س) افزود: هیچ کس به مانند حضرت زینب (س) زجر و مصیبت ندید و کسی مانند ایشان توهین و اهانت نشد، از این رو حضرت زینب (س) به مرگ طبیعی از دنیا نرفت و وفات شهادت گونه دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اهل بیت (ع) به مانند قرآن هستند، گفت: قرآن و تلاوت قرآن در هر زمان و برهه‌ای تازگی دارد و هیچگاه کهنه نمی‌شود و تاریخ مصرف ندارد و برای همه دوران‌ها است.

وی ادامه داد: اهل بیت نیز به مانند قرآن هستند و همیشه تازگی و طراوت دارند و عاشورا و تاسوعا هر سال با شکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود و شنیدن مصیبت‌های اهل بیت (ع) همیشه تازگی دارد.

حجت الاسلام ملایی با اشاره به حضور امامزادگان در ایران اسلامی، گفت: استان اصفهان بیشتر آمار امامزادگاه به خودش اختصاص داده است و شهرستان کاشان نیز پذیرای تعداد زیادی ستارگان اهل بیت (ع) است و به عنوان پایگاه، پناه و ملجا ما هستند.

وی با بیان اینکه اگر این بانوی بزرگوار در کربلا نبود و اگر نهضت امام حسین (ع) نبود، نامی از امیرمومنان (ع) و دین خدا باقی نمی‌ماند، افزود: اهل بیت (ع) سر سفره این بانوی بزرگوار هستند و این سفره‌ای است که همه انبیا و ائمه بر سر این سفره مهمان هستند.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) در حفاظت از دین و دفاع از حریم ولایت شبیه مادر بزرگوارخودش حضرت فاطمه زهرا (س) بود، اظهار داشت: حضرت زینب (س) هم در باطن و هم در ظاهر زینت پدر بود.

وی با تأکید بر اینکه بانوان باید مراقب باشند زینت‌های خود را از چشم نامحرم بپوشانند، افزود: اینکه گفته می‌شود بدن خودم هست و اختیارش را دارم حرف شیطان است چرا که بدن انسان از خدا است و فردای قیامت باید پاسخگو باشید.

حجت الاسلام ملایی ادامه داد: امروز شیعیان وهیأت مذهبی و عزاداری‌ها باید تلاش کنند زینت اهل بیت (ع) باشند و کاری نکنند که در موضوع زینت بودن اهل بیت (ع)، یمنی‌ها از ما سبقت بگیرند.

به گفته وی اگر امروز مردم یمن با اسرائیل و آمریکا که برخی در ایران ما از کدخدا می‌ترسانیدند مبارزه می‌کنند، این درس شجاعتی است که یمنی‌ها از مکتب حضرت زینب (س) گرفتند.

وی یکی از مباحث امروز دانشگاه‌های دنیا به عنوان یک رشته درسی دارای زیر مجموعه را موضوع مدیریت دانست و ابراز داشت: ما امروز در منبر حضرت زینب (س) باید بحث مدیریت داشته باشیم که چگونه حضرت بحران کربلا را مدیریت کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات