۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۷۴۹۸۸۴

مراسم بزرگداشت آیت الله نجفی عالم پاکستانی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله نجفی عالم پاکستانی در قم برگزار شد
مراسم بزرگداشت آیت الله نجفی، مفسر قرآن و عالم وارسته پاکستان با حضور زوار حرم حضرت معصومه و جمعی از مردم پاکستان در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت و ارتحال مفسر قرآن و عالم وارسته پاکستان آیت الله حاج شیخ محسن علی نجفی چهارشنبه شب در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

گفتنی است این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملکا نماینده دفتر مقام معظم رهبری در قم، حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه، آیت الله رشاد، آیت الله رمضانی، نمایندگان بیوت مراجع، اعضا جامعه مدرسین حوزه علمیه و جمع کثیری از علما و طلاب و دانشجویان پاکستانی مقیم ایران برگزار شد.

آیت الله رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت سخنران این مراسم بود که با اشاره به شخصیت آیت الله نجفی ابراز کرد: از ویژگی های این عالم وارسته می توان اینگونه یاد کرد که از علمش برای نشان دادن راه و مقصد به مسلمین بهره برد، آیت الله نجفی این نوع بهره برداری از علم را از انبیاء آموخته و ارث برده بود.

وی با اشاره به اینکه هرکجا که لازم می دید شجاعانه از مکتب اهل بیت دفاع می کرد، تصریح کرد: برای خودش حساب باز نمی کرد و هیچگاه خودش را بزرگ نمی‌دید لذا بین مردم هم بزرگ بود و برایش حساب ویژه باز کرده بودند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت آیت الله نجفی را به روز و زمان شناس معرفی کرد و تصریح کرد: عالم به زمانه بود و به وقت موضع می گرفت و به معنای واقعی خدوم و آینده نگر بود و برای تربیت نسل جوان اهتمام ویژه ای نشان می داد، در زلزله و سیل پاکستان بیش از یازده هزار منزل بوسیله سرمایه اجتماعی خود ساخت.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه آیت الله نجفی انقلاب اسلامی ایران را یک تحول می دانست، خاطرنشان کرد: ایشان معتقد به تحولات اجتماعی بودند و انقلاب اسلامی را به عنوان یکی از بزرگترین تحولات جهانی و قرن می نگریست و می گفت انقلاب خمینی الحدوث و خامنه ای البقاست.

ارسال نظرات