۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۷۴۸۹۹۵
کارشناس علوم دینی و تربیتی:

نگاه زوجین به همدیگر نگاه معامله گرایانه نباشد

نگاه زوجین به همدیگر نگاه معامله گرایانه نباشد
حجت الاسلام عباسی ولدی با بیان این که بسیاری از مشکلات زندگی خانواده ها از نبود محبت نشأت می گیرد گفت: نگاه زوجین به همدیگر نگاه معامله گرانه و متقابلانه باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن عباسی ولدی کارشناس علوم دینی و تربیتی در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) و تجلیل از مقام مادر و روز زن ویژه طلاب و خانواده های مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی که با حضور آیت الله فیاضی در سالن جلسات مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی برگزار شد با اشاره به اهمیت محبت در خانواده و تاثیر آن بر استحکام زندگی خانواده ها بیان داشت: اولین چیزی که اگر در زندگی خانوادگی نباشد، حال زندگی‌ها خراب می‌شود ابراز «محبت» است؛ چراکه انسان ها نیاز دارند به یکدیگر محبت کنند و از هم محبت بگیرند.

وی افزود: بسیاری از مشکلات زندگی خانواده ها از نبود محبت نشأت می گیرد و این مودت و محبت بین زن و مرد است که زندگی های زوجین را استحکام بخشیده و رابطه آنان با همدیگر را تقویت می کند.

کارشناس علوم دینی و تربیتی خاطرنشان کرد: طبق روایات و آموزه های الهی، نگاه و برخورد محبت آمیز انسان با خانواده و فرزندان، سبب جلب محبت الهی بر انسان خواهد شد و خداوند برترین اعمال را برای آنان ثبت و ضبط خواهد کرد.

حجت الاسلام عباسی ولدی با بیان این که باید نگاه به خانواده و فرزندآوری در جامعه تقویت شده و نگاه ما نسبت به خانواده رنگ و بوی الهی داشته باشد بیان داشت: نباید در زندگی ها، محبت به جای محبت باشد و نگاه زوجین به همدیگر نگاه معامله گرانه باشد؛ یعنی زوج ها در صورتی به همدیگر محبت می کنند، که دیگری نیز به آن محبت کرده باشد.

کارشناس علوم دینی و تربیتی تاکید کرد: محبت زوجین به همدیگر محکم ترین چیزی که می تواند بنیان خانواده ها را استحکام بخشیده و پایدار نگه دارد و اگر محبت در خانواده نباشد، هیچ نقطه امنی برای خانواده و استحکام آن وجود نخواهد داشت.

ارسال نظرات