۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۴۷۲۰۳
نماینده مجلس شورای اسلامی:

توجه مناسبی به فرهنگ نشده است/ فضلای حوزه باید میدان‌دار عرصه فرهنگ باشند

توجه مناسبی به فرهنگ نشده است/ فضلای حوزه باید میدان‌دار عرصه فرهنگ باشند
روشنفکر گفت: یکی از دلائل اصلی شکل گیری فتنه در سال ۱۴۰۱، عدم توجه مناسب به مسئله فرهنگ است و از این جهت دچار انحرافاتی شده ایم.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی روشنفکر، نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در جلسه طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد که در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک مهدیه قم برگزار شد، اظهار داشت: از 18 سالگی وارد فضای تعلیم و تربیت شده و در طول سال های متمادی، ارتباط ما با آموزش و پرورش قطع نشد و بحمدالله در طول این سال ها ادامه داشته است.

وی ابراز داشت: تهدید این روزهای کشور که کمتر به آن توجه شده، مسئله فرهنگ است و اگر بخواهیم فرهنگ را با سایر موضوعات بسنجیم، توجه کمرنگ تری به آن شده است.

نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: یکی از دلائل اصلی شکل گیری فتنه در سال 1401، عدم توجه مناسب به مسئله فرهنگ است و از این جهت دچار انحرافاتی شده ایم.

سخنران این جلسه بیان داشت: حوزه و آموزش و پرورش باید با اتحاد و همدلی این مشکلات و معضلات را دنبال نموده تا بتوانند بر اساس منویات امامین انقلاب آن را حل نمایند.

دکتر روشنفکر اظهار داشت: امروز جهاد تبیین از ضروریاتی است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر آن تأکید داشتند؛ چراکه دچار جنگ ترکیبی بوده و دشمن برای فرزندان این کشور برنامه دارد و ما باید بیدار بوده و فضلای حوزه میدان دار شوند.

وی ابراز داشت: امروز آمایش سرزمینی در استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس فرصت ها، ظرفیت ها، تهدیدها، نقاط ضعف و نقاط قوت انجام شده و برنامه های استانی را بر اساس آن پیش خواهیم برد.

نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود به برخی پروژه ها، فعالیت ها و زیرساخت هایی که در طول این مدت انجام شده، اشاره کرد.

بخش پایانی این جلسه، پاسخ به سؤالات طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام امینی اطهر، نماینده طلاب گچساران و یاسوج به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از معضلات امروز جامعه، مشکلات اجتماعی است که توقع از مجلس شورای اسلامی است که به این مسائل بهتر بپردازد.

وی اظهار داشت: امروز مسئله حجاب یکی از معضلات جامعه امروز بوده و تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی از ضروریات است.

نماینده طلاب و فضلای گچساران و یاسوج در پایان گفت: حضور طلاب و فضلا در آموزش و پرورش حتما مؤثر بوده و ان شاءالله شاهد رشد فرهنگ در مدارس آموزش و پرورش باشیم.

همچنین جمعی از طلاب و فضلا به بیان مطالبی همچون: «مطالبه گری نسبت به نیازهای مردم، رسیدگی به معیشت مردم، مشورت با فضلای حوزه، رسیدگی به فساد اداری، رسیدگی به مشکلات برخی روستاهای دورافتاده و محروم و ...» پرداختند.

ارسال نظرات