۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۷۴۴۷۸۱

فراخوان علمی کنگره بین‌المللی حضرت علی بن باقر

فراخوان علمی کنگره بین‌المللی حضرت علی بن باقر
اصفهان - مسؤول دبیرخانه کنگره بین‌المللی حضرت علی بن باقر(ع) از آغاز فراخوان علمی این کنگره خبر داد و گفت: علاقمندان برای ارسال مقاله تا ۱۵ بهمن ماه فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مهدی حافظیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه علاقمندان برای ارسال چکیده آثار تا ۱۵ آذر ماه امسال دارند، گفت: فراخوان علمی جهت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره صادر شده است.

وی افزود: علاقمندان اصل مقاله برای شرکت در کنگره بین‌المللی حضرت علی بن امام محمد باقر (ع) را می‌توانند تا ۱۵ بهمن سال جاری ارسال کنند تا آثار دریافتی توسط داوران بررسی شود.

حافظیان محور‌های مقالات ارسالی را در ۶ موضوع اعلام کرد و اظهار داشت: شخصیت‌شناسی و تاریخ و جغرافیای منطقه اردهال و کاشان، مطالعات سیاسی و اقتصادی و مدیریتی بقاع متبرکه منطقه کاشان، مطالعات فرهنگی و اجتماعی بقاع متبرکه منطقه کاشان، با موضوع علی بن باقر (ع) از جمله موضوعات اعلام شده است.

مسئول دبیرخانه کنگره بین‌المللی حضرت علی بن امام محمد باقر (ع) در کاشان هنر و معماری اماکن متبرکه با محوریت استان مقدس حضرت علی بن باقر (ع) و حضرت علی بن باقر (ع) در آیینه شعر و ادب از دیگر محور‌های این کنگره اعلام کرد.

به گفته وی علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات و حضور در فراخوان کرامات و خاطرات، شعر و داستان و آثار فرهنگی و هنری به سایت کنگره به آدرس conf-shahideardehal.ir مراجعه کنند.

حافظیان ادامه داد: برای ارتباط با دبیرخانه علمی کنگره بین‌المللی حضرت علی بن امام محمد باقر (ع) در کاشان و در صورت نیاز می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۴۱۶۶۳۸۴ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنند.

شایان ذکر است، امامزاده حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) در قرن دوم هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایتمدار کاشان و فین و به امر پدر بزرگوارش حضرت امام محمد باقر (ع) برای ترویج و تعلیم شریعت مقدس اسلام عازم کاشان شد و بعد از برگزاری اولین نماز جمعه در مشهد جامع کاشان و سه سال ارشاد و هدایت مردم در منطقه اردهال کاشان گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملک مروان شد و پس از یک جنگ نا برابر ناجوانمردانه و مظلومانه مانند جد بزرگوارش امام حسین (ع) در ۲۷ جمادی الثانی سال ۱۱۶ هجری قمری یعنی ۵۵ سال بعد از واقعه کربلا مانند جدش در کربلای ایران مشهد اردهال کاشان به شهادت رسید، اما به دلیل همزمانی ۲۷ جماد الثانی با دومین جمعه از مهرماه سال خور شیدی، مراسم قالیشویان مردم فین کاشان و تشییع نمادین پیکر مطهر این امام زاده واجب التعظیم همه ساله در دومین جمعه از مهر ماه برگزار می‌شود.

مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان کاشان واقع شده است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات