۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۷۴۳۲۰۲
دبیر شورای سیاست گذاری حوزه خواهران:

تبلیغ و ترویج دین رسالت اصلی حوزه علمیه خواهران است

تبلیغ و ترویج دین رسالت اصلی حوزه علمیه خواهران است
اصفهان ـ حجت الاسلام هاشمی، گفت: در صنعت راهبردی حوزه‌های علمیه خواهران رسالت اصلی آن‌ها تبیین و ترویج و تبلیغ دین شمرده شده است و نسبت به آن اهتمام داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام رسول هاشمی دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران صبح امروز در اجلاس مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران ضمن تشکر و تقدیر از ابتکار عمل مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران از برگزاری این اجلاس در خصوص مسائل مرتبط با شورای سیاست‌گذاری در عرصه تبلیغ، گفت: وضعیت ما بر روی کاغذ در عرصه فرهنگ و تبلیغ خوب است و اسناد متعدد نگاشته، تدوین و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در صنعت راهبردی حوزه‌های علمیه خواهران رسالت اصلی آن‌ها تبیین و ترویج و تبلیغ دین شمرده شده است و نسبت به آن اهتمام داشته‌اند.

حجت‌الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: در تدوین نظامات، حوزه علمیه دارای چهار نظام است: تعلیم و تربیت، پژوهش، تبلیع و فرهنگ و مدیریت و پشتیبانی است که نظام فرهنگ و تبلیغ تصویب و ابلاغ شده است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: دغدغه‌هایی که در حوزه فرهنگ و تبلیغ در حوزه های علمیه خواهران از جمله مبانی، اصول و اهداف و سیاست‌های نظام تبلیغ وجود داشت به آن‌ها پرداخته شد و اخیرا نگاه گدرایی به آن سند داشتیم و اکثر دغدغه های مقام معظم رهبری در آن پوشش داده شده و با کمترین تغییر این سند قابلیت اجرا دارد.

وی اظهار کرد: از سند راهبردی و نظامات و مصوبات حوزه‌های علمیه که گذر می‌کنیم به مرحله اجرای مرحله تبلیع می رسم که پشتیبانی درتبلیع است و نگرانی‌ها در آن بروز می‌کند و اشکالات خود را نمایان می‌کند.

حجت الاسلام هاشمی با ابراز خرسندی از تلاش و برنامه‌های اساتید و مدرسین و مرکز مدیریت نسبت به تربیت طلاب در عرصه تبلیغ عنوان کرد: سهم فرهنگ که تبلیغ دینی هم جزئی از آن است در بودجه کل کشور که بالغ بر بیش از ۵۳ هزار میلیارد تومان است کمتر از ۲ درصد است و بدون پشتیبانی مناسب، اجرای برنامه‌ها حتی در حوزه‌های علیمه خواهران در این عرصه تکیلف بما لایطاق است.

وی در ادامه افزود: مسئله ای که باید به آن پرداخته شود و رفع نقیصه کند شورای سیاست گذاری است که وظیفه‌اش جهت تامین منابع لازم برای کنش‌گری در چهار عرصه نام‌برده اقدام کند و منابع لازم را از منابع ملی کشور تامین کند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: بخش قابل توجه از منابعی که می‌توان صرف امور فرهنگی کرد در استانها هست دستگاه‌های استانی ما از ردیف مسوولیت‌های اجتماعی خودشان بودجه‌هایی دارند که اقدامات موثر مدیران استانی و ارتباط‌گیری با آن‌ها و ارائه طرح‌های عملیاتی و اجرایی جهت اجرای منویات دستگاه‌های مرتبط با این موضوع می‌تواند به تقویت بنیه مالی و پشتیبانی از طرح‌های تبلیغی استانی حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران کمک کند.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر یکی از چالش‌های جدی نظام بخش فرزند آوری و عفاف و حجاب است و در بخش اعتبارات بودجه‌های خیلی خوبی برای این امر درنظر گرفتند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: برنامه‌های استانی به استانداران و سازمان برنامه‌های استانی ابلاغ شده و ارتباط مستمر و فعال مدیران استانی حوزه های علمیه با خیرین با این دستگاه ها می تواند حوزه‌های علمیه خواهران را تقویت کند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: چیزی که در حال حاضر مهم و دغدغه مقام معظم رهبری است و به سرعت باید رفع شود بحث عدم اولویت امر فرهنگ در حوزه علمیه است که در رتبه دو و سه و چه‌بسا چهار قرار می‌گیرد و مسائلی غیر از مسائل مرتبط با تبلیغ و فرهنگ مورد در اولویت قرار می‌گیرد و در برنامه‌ریزی‌ها باید به آن بپردازیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات