۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۷۴۲۶۷۸
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون فارس:

حضور روحانیت در جبهه ها سبب ایجاد روحیه مضاعف در رزمندگان می شد

حضور روحانیت در جبهه ها سبب ایجاد روحیه مضاعف در رزمندگان می شد
حجت الاسلام بهرامی نسب تأکید کرد که حضور روحانیت در صف مقدم جبهه ها برای رزمندگان روحیه مضاعفی ایجاد می کرد.

حجت الاسلام عبدالخالق بهرامی نسب رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با اشاره به بزرگداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی گفت: امنیت امروز را مدیون این شهدا هستیم و باید بدانیم که امنیت یک موضوع اتفاقی نیست.

وی به آمار جوانان در شهدای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در دفاع مقدس تعداد 7054 نفر از شهدا 14 ساله و کمتر بودند و تعداد 65575 نفر از شهدا بین 15 سال تا 19 سال بودند و این با آمار حضور نوجونان و جوانان درحماسه اربعین حسینی برابری می کند.

حجت الاسلام بهرامی نسب افزود: مقام معظم رهبری 42 بار در بیانیه گام دوم بحث جوان و نوجوان را مطرح کردند چراکه جوانان در هجمه اصلی دشمن قرار دارند ولی به برکت خون شهدا، ما شاهد رویش جوانان انقلابی و پیرو مکتب شهیدان هستیم.

وی اظهار داشت: سال گذشته اولین کنگره سراسری شهدای روحانی را داشتیم و 710 یادواره شهرستانی و 55 کنگره استانی داشت و بر اساس آمار 3888 شهید روحانی در کل کشور داریم که از این شهدا 346 شهید از استان فارس هستند که این آمار شامل شهدای جبهه دفاع مقدس، شهدای ترور، شهید مدافع حرم و مدافع امنیت می باشد و این به معنای این است که روحانیت 6 برابر اقشار دیگر شهید داده است.

 رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون فارس گفت: بیشتر شهدای روحانی از کسانی هستند که در رسته های نظامی در جبهه ها حضور یافتند و در کنار سایر رزمندگان در جهاد شرکت کردند و این موجب می شود کارکرد روحانیت در دفاع مقدس برای ما بیشتر روشن‌تر شود.

وی در خصوص نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اذعان داشت: در تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی روحانیت نقش محوری داشت و در مرحله بعد که تثبیت انقلاب بود روحانیت در دفاع مقدس ۴۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب نمود و امروز در مرحله اشاعه انقلاب هستیم که همچنان از روحانیت شهید مدافع حرم و مدافع امنیت داریم.

حجت الاسلام بهرامی نسب به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کارکرد روحانیت در دفاع مقدس معرفت افزایی رزمندگان برای سیر الی الله بود که از 3 راهبرد اشاعه شریعت،اشاعه طریقت و رسیدن به حقیقت صورت می گرفت و روحانیت در بحث اشاعه شریعت پرچمدار تبیین احکام شرعی برای رزمندگان بودند. .

وی افزود: کارکرد اساسی روحانیت در دفاع مقدس اشاعه طریقت و رسیدن به حقیقت بود که راه و رسم بندگی را از سیره معصومین دریافت می کردند و سپس آن را برای رزمندگان تبیین می کردند و در این باب خود روحانیت برای رزمندگان الگوی دینداری، عبادت و سیر و سلوک بودند و حضور روحانیت در صف مقدم جبهه ها برای رزمندگان روحیه مضاعفی ایجاد می کرد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون فارس اظهار داشت: روحانیت برای اجرایی نمودن مراحل سیر الی الله در رزمندگان از چهار طریق اقدام نمودند که روش اول ارتباط سازی با رزمندگان بود و روحانیت حلقه واسطه بین نیروها و فرماندهان بودند و روش دوم اعتمادسازی بود که می بینیم روحانیت بیشترین قشری است که مورد اعتماد شهدا و خانواده هایشان قرار داشتند.

وی ادامه داد: راهکار سوم، اعتقاد سازی بود که شهدا با معرفتی که از روحانیت کسب می کردند اعتقادات خود را تقویت می نمودند و در نهایت روحانیت با ایجاد رفتار سازی اسلامی و ایمانی بستر هدایت و رسیدن به شهادت را برای رزمندگان میسر نمودند.

ارسال نظرات