۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۴۰۱۹۷
آیت الله اعرافی:

پیشرفت جوامع مسلمین در گرو صبر فردی و اجتماعی است

پیشرفت جوامع مسلمین در گرو صبر فردی و اجتماعی است
امام جمعه قم صبر در زندگی فردی، اجتماعی و محافظت و پاسداری از مرزهای اعتقادی را عوامل سعادت و پیشرفت جوامع اسلامی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در اولین نماز جمعه ماه صفر که در مصلی قم برگزار شد با سفارش به تقوای الهی در همه احوال و با اشاره به اصول تربیت فرزند ابراز کرد: در تعامل با نسل نو در خانه، مدرسه و جامعه لازم است دنیای نسل نو و جوان را بشناسیم و ویژگی هایی که در شخصیت آنها حاکم است را مورد توجه قرار دهیم.

وی شناخت ویژگی های دوره های رشد و تربیت را ضروری برشمرد و اظهار داشت: پدر و مادر، معلم و مربی و آحاد جامعه ویژگی های مشترک نسل جوان و نوجوان را بشناسند، اگر ویژگی های طرف تربیت درست شناخته نشود اقدامات تربیتی ما به جایی نمی رسد از این رو شناخت دوره های رشد و تربیتی در تمام مراحل رشد بشر لازم و ضروری است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: این ویژگی ها هم در کودکی امور خاصی است و بعد در نوجوانی و جوانی هم که می رسد علی رغم اینکه مشترکات انسانی در همه مراحل رشد وجود دارد اما با انتقال انسان ها از یک مرحله به مرحله دیگر تفاوت های دیگری هم پیدا می شود که شناخت آنها بسیار مهم است و بدون شناخت آنها در تربیت نمی توان موفق بود.

عضو فقهای شورای نگهبان در خطبه دوم با اشاره به آیه آخر سوره آل عمران یادآور شد: خداوند راه فلاح و رستگاری را در چهار فرمان خلاصه کرده اند، صبر در زندگی فردی اولین سفارشی است که برای رسیدن به قله های سعادت به انسان نموده اند.

امام جمعه شهر مقدس قم افزود: شرط دوم سفارش به یکدیگر به صبر اجتماعی است، صابر و صبر یک ملت و امت برای پیمودن مسیر سعادت است، یعنی صبر در زندگی فردی و صابر در ریختن پایه های پیشرفت جمعی و اجتماعی است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه صبر و بردباری فردی و اجتماعی وقتی به نتیجه می رسد که جامعه جامعه مرابط و نگهبان باشد، خاطرنشان کرد: صبر فردی، صبر اجتماعی و پاسداری از مرزهای اعتقادی و زمینی امت و جامعه اسلامی موجب پیشرفت و سعادت جوامع اسلامی می شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور شهادت امام حسن مجتبی(ع) را تسلیت گفت و ادامه داد: یاد و خاطره همه شهدای اسلام بویژه شهدای اخیر حرم شاه چراغ را گرامی میدارم و به روح دو شهید این حادثه درود می فرستیم و برای سلامتی آسیب دیدگان از خدا مسئلت داریم.

ارسال نظرات