۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۳۹۳۱
آیت الله جوادی آملی:

شعارهای انحرافی سم مهلک و زیانبار است/ چیزی جز وحدت مشکلات را حل نمی کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله جوادی آملی با انتقاد از شعارهای انحرافی گفت: اگر کسی به آب و خاک این کشور علاقمند است و مسلمان هم نباشد باید بگوید جمهوری اسلامی.
1/ آيت الله جوادي آملي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم ومفسر قرآن کریم، عصر امروز در دیدار با اعضای جامعه مهندسین اسلامی با اشاره به شرایط کنونی کشور، از سر دادن برخی شعارهای انحرافی همچون نه غزه و نه لبنان، جانم فدای ایران، توسط برخی افراد در حوادث بعد از انتخابات انتقاد کرد و گفت: از ایرانی به عنوان جمهوری ایرانی کاری ساخته نیست مگر کسی خدای ناکرده به کشور و دینش علاقمند نباشد که چنین حرفی را بزند.

وی بیان داشت: اگر کسی به آب و خاک این کشور علاقمند است و مسلمان هم نباشد باید بگوید جمهوری اسلامی.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم و مفسر قرآن کریم اظهار داشت: شعارهای انحرافی زیانبار، تلخ و سم مهلک است.

آیت الله جوادی آملی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در کشور بر ضرورت حفظ وحدت تاکید کرد و بیان داشت: چیزی جز وحدت مشکل را حل نمی کند و اگر دل های ما از هم فاصله گرفت مشکلی حل نمی شود.

وی با اشاره به تقسیم بندی اختلافات تاکید کرد: اختلافات سه دسته هستند، یک دسته اختلافات علمی موجود بین صاحبنظران و اندیشمندان علمی است که امر بسیار خوبی  است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: دسته دیگر اختلافات، اختلافات حقوقی است و اگر در این گونه اختلافات به کسی آسیبی رسیده با توافق، گذشت و خواهش قابل حل است و چیز لاعلاجی نیست.

آیت الله جوادی آملی اختلافات موجب عذاب الهی را دسته سوم اختلاف ها دانست و تاکید کرد: اگر خدایی ناکرده آنچه ما در آن هستیم از این دسته اختلافات باشد چاره ای جز ناله و زاری، تضرع به درگاه ذات اقدس اله و توسل نداریم و تنها با تضرع و ناله و زاری حل می شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: حزب الله لبنان به برکت و اقتدار انقلاب اسلامی و داشتن اعتقاد، توانست دماغ رژیم غاصب اسرائیل را به خاک بمالد.

این اندیشمند برجسته جهان اسلام گفت: اگر بین خود و خدایمان هیچ گونه مشکلی نداشته باشیم، ذات اقدس اله بین ما و جامعه اصلاح خواهد کرد و این انقلاب را به پیروزی نهایی خواهد رساند.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: امیدواریم خداوند تبارک و تعالی، نظام، رهبر و دولت و ملت ما را در سایه حضرت ولی عصر(عج) حفظ کند و این کشور را به صاحب اصلی آن برساند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار نیز مهندس محمدرضا باهنر، رئیس جامعه اسلامی مهندسین کشور نیز به ایراد سخن پرداخت. /924/پ201/ج

ارسال نظرات