۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۷۳۸۴۵۵
رئیس شورای اسلامی شهر کاشان:

محتشم کاشانی از افتخارات جهان تشیع است

محتشم کاشانی از افتخارات جهان تشیع است
اصفهان- هاشمی طاهری محتشم کاشانی را از افتخارات جهان تشیع دانست و گفت: محتشم با سرودن اشعار مذهبی بویژه مرثیه‌ای درباره واقعه کربلا در شعر آیینی به شهرت و محبوبیت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی هاشمی طاهری صبح امروز در مراسم بزرگداشت محتشم کاشانی به اهداف برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: محتشم کاشانی با سرودن اشعار مذهبی بویژه مرثیه‌ای درباره واقعه کربلا در شعر آیینی به شهرت و محبوبیت رسید و ترکیب بند معروفش منقوش بر کتیبه‌هایی است که مساجد و تکایا را در ایام عزاداری امام حسین(ع) با آن سیاه‌پوش می‌کنند.

وی محتشم کاشانی را از افتخارات جهان تشییع دانست و افزود: از ابتدا تا کنون شاعران آیینی زیادی برای ائمه اطهار(ع) شعر سروده اند، اما تا کنون هیچ شاعری به مانند محتشم کاشانی در جهان اسلام وجود نداشته است.

رئیس شورای شهر کاشان یکی از ماندگارترین اشعار آیینی را «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» دانست و اظهار داشت: منطقه کاشان شهر هیئت‌ها، عالمان دینی، سخنرانان، مداحان و شاعران آیینی است.

وی افزود: برای معرفی این شاعر نامدار جهان اسلام و دیگر شعرای آیینی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تفاهم نامه فرهنگی مشترکی با سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری استان قم امضا کرده است.

هاشمی طاهری از قم به عنوان ستون انقلاب اسلامی ایران نام برد و ابراز امیدواری کرد این دو پایگاه جهان اسلام با این تفاهم نامه بتوانیم از ظرفیت فرهنگی، هنری و شاعران انقلابی شهر انقلابی و مقدس قم بویژه کوروش زارعی «یوسف» و دیگر هنرمندان و شاعران آیینی بهره‌مند شوند.

وی کاشان را شهر هیئات مذهبی دانست و با اشاره به فعالیت بیش از یکهزار هیئات مذهبی در این شهرستان اظهار داشت: کاشان قبل از فرا رسیدن محرم مشکی پوش می‌شود وهیئات مذهبی کاشان دو ماه محرم و صفر را عزاداری و از عزاداران پذیرایی می‌کنند.

لازم به ذکر است، همزمان با آیین بزرگداشت مقام پرچمدار ادبیات آیینی، محتشم کاشانی، هنرمندان خوشنویس با کتابت اشعار محتشم کاشانی ارادت خود را به امام حسین(ع) و ۷۲ یار باوفایش نشان دادند و این برنامه با رونمایی از آثار خوشنویسی هنرمندان به پایان رسید. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات