۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۳۶۹۹۳

مراسم سی و یکمین سالگرد ارتحال آیت الله مدنی کاشانی برگزار شد

مراسم سی و یکمین سالگرد ارتحال آیت الله مدنی کاشانی برگزار شد
اصفهان - سی و یکمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مدنی کاشانی(ره) با حضور مردم ولایتمدار کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین صابری اراکی استاد حوزه علمیه قم در مراسم سی و یکمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مدنی کاشانی(ره) که دوشنبه شب در در مسجد و مدرسه علمیه مرحوم آیت الله مدنی کاشانی در بازار میانچال این شهرستان برگزار شد، گفت: پرهیزکاری و خشیت الهی از مهمترین دلایل ماندگاری علما از جمله مرحوم آیت الله مدنی کاشانی است.

وی افزود: اگر امروز بعد از ۳۱ سال از رحلت این فقیه بزرگوار و مرجع عالیقدر، نام و یاد نام ایشان زنده و حوزه علمیه آیت الله مدنی کاشانی فعال است و تحصیلات و تدریس و تعلیم و تولید علم و تربیت روحانی و اعزام به شهر‌های دیگر دارد، به دلیل پویایی و زنده بودن و زندن ماندن آیت الله مدنی کاشانی است.

به گفته وی حضور گسترده و چشمگیر مردم کاشان در مراسم سی و یکمین سالگرد رحلت این عالم وارسته نشانه توجه و ارادت مردم کاشان به علما و فضلا و فقها است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیت الله مدنی کاشانی در خاندانی عظیم و اصیل و جلیل و ریشه داری تربیت شده است یادآور شد: مادر ایشان نوه آیت الله ملاحبیب الله شریف کاشانی است و با همسر بزرگوار خودش پسر خاله و دختر خاله هستند.

به گفته وی خانواده آیت الله مدنی کاشانی مومن، دانشمند، صاحب سخن و صاحب علم هستند و مردم قرن‌ها است که از زلال معارف این خاندان معظم استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام صابری اراکی ادامه داد: آیت الله مدنی کاشانی درس را نزد پدر بزرگوار و اساتید بنام ادامه داد تا اینکه با خبر شد مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری از اراک به حوزه علمیه قم آمده است، نام خودش را جزء نخستین شاگردان حاج شیخ عبدالکریم حائری نوشت.

وی با اشاره به اینکه آیت الله حاج سید احمد خوانساری و آیت الله حاج سید محمد تقی خوانساری از هم بحث‌های مرحوم آیت الله مدنی کاشانی بودند، گفت: آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری برای کسی اجازه ننوشت، اما برای آیت الله مدنی کاشانی اجازه اجتهاد داد و آن را مکتوب کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری در درس، آیت الله مدنی کاشانی را مخاطب قرار می‌داد، از این رو آیت الله مدنی کاشانی بعد از اینکه به برگشت، حوزه علمیه و مسجدی را بنا کرد و طلاب و کرسی تدریسی را برپا کرد که هنوز ادامه دارد، ایشان کتاب‌هایی نوشت که هنوز هم چاپ و منتشر می‌شود.

وی یادآور شد: آیت الله مدنی کاشانی در سال ۵۳ فتوایی را در ارتباط با ورود گوشت‌های ذبح اسلامی صادر کرد که این فتوا سبب حرکت انقلابی از سوی انقلابیون و متدینین کاشان و جرقه قبل از انقلاب بود که ریشه این جرقه انقلابی در کاشان، فتوای آیت الله مدنی کاشانی بود.

به گفته وی آیت الله مدنی کاشانی قبل از پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب همراه با امام خمینی(ره) بود تا اینکه آیت الله مدنی کاشان به دیدار حق می‌رود و رهبر معظم انقلاب در پیامی رحلت این فقیه بزرگوار و مرجع عالیقدر را تسلیت می‌گوید. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات