۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۳۶۸۷۲
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کاشان:

«خوش نویسی» زبان هنری مشترک همه مسلمانان جهان است

«خوش نویسی» زبان هنری مشترک همه مسلمانان جهان است
اصفهان – پدرام فر هنر خوش نویسی در جهان اسلام را شاخص‌ترین هنر در پهنه بلاد اسلامی و به مثابهٔ زبان هنری مشترک برای همه مسلمانان جهان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عفت پدرام فر صبح امروز در آئین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی هل اتی، هنر خوشنویسی را یکی از هنر‌های اصیل دینی و اسلامی دانست و گفت: در بین مردم مسلمان و کشور‌های مسلمان هنر خوشنویسی یکی از زبان‌های مشترک هنری است.

وی افزود: هنر خوشنویسی هنر اول تمدن اسلامی است که هم نشانه بارز آن تمدن است و هم در همه کشور‌های اسلامی به صورت مشترک همچنان رواج دارد.

به گفته وی هنرخوشنویسی همواره برای مسلمانان ارزش ویژه داشته چرا که در بنیاد آن را هنر تجسم کلام وحی می‌دانسته‌اند.

پدرام فر با بیان اینکه هنر خوشنویسی درآنچه برای مردم مهم است بروز و ظهور دارد، اظهار داشت: قرآن برای کشور‌های اسلامی مهم است و این هنر در قرآن بروز و جلوه دارد.

وی به لزوم و تداوم برگزاری مستمر جشنواره دو سالانه خوشنویسی هل اتی در شهرستان کاشان تأکید کرد و صمن تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره ابراز امیدواری کرد پنجمین جشنواره دو سالانه هل اتی با حضور هنرمندان سراسر کشورمنتهی به پنجاهمین جشنواره شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کاشان از دو استاد خوشنویس خوش حساب و کاظمی و از پیشکسوتان، مدرسان و مدیران انجمن خوشنویسان کاشان به عنوان افتخارات جامعه هنری کشور نام برد و گفت: این اساتید ضمن آموزش در تعالی هنر خوشنویسی ایرانی سهم بسزایی دارند.

لازم به ذکر است، پنجمین جشنواره دوسالانه خوشنویسی هل اتی به همت و ابتکار سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان و با مشارکت و همکاری انجمن خوشنویسی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
من خیلی خوش نویسی علاقه دارم کاش فرصتی برای آموزش و تمرین بیابم
0
0