۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۷۳۲۷۸۳
در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن صورت گرفت؛

آشنایی نوجوانان و جوانان با سبک و سیره قرآنی شهدای دفاع مقدس

آشنایی نوجوانان و جوانان با سبک و سیره قرآنی شهدای دفاع مقدس
مدیر غرفه شهدای قرآنی، یاران سلیمانی در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از آشنایی نوجوانان و جوانان با سبک و سیره قرآنی شهدای دفاع مقدس سخن گفت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، رحیم قربانی در گفت‌وگویی با اشاره به حال و هوای نوجوانان و جوانان در غرفه شهدای قرآنی نمایشگاه قرآن گفت: یکی از اهداف فعالیت های قرآنی به ویژه در نمایشگاه بین المللی قرآن بر این اساس است که مردم انس بیشتری با قرآن داشته باشند و به مرور سبک زندگی قرآنی و اسلامی در زندگی آنان رسوخ پیدا کند.

وی افزود: بر این اساس بهترین الگو و نمونه عملی که در شرایط روز می توان به مردم معرفی کرد، شهدا به ویژه شهدای قاری و حافظ و فعالان قرآنی هستند که زندگی آنان بر اساس قرآن و تفسیر عملی آیات بوده است تا جایی که در جهت آرمان های قرآنی تا پای جان ایستادند و از این کشور دفاع کردند.

مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله (ص) استان تهران افزود: به همین دلیل آشنایی با این شهدای قرآنی می تواند تاثیر ویژه ای برای الگوگیری در زندگی قرآن بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان باشد. غرفه ویژه شهدای قرآنی یاران سلیمانی در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز بر این پایه ایجاد شده و بیشتر بازدیدکنندگان نمایشگاه نیز هنگام ورود به شبستان مصلی، زمانی که با این غرفه روبرو می شدند، به شهدای عزیز به ویژه شهدای قرآنی همچون شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس ادای احترام می کردند.

قربانی اضافه کرد: بسیاری از نوجوانان و جوانانی که به این غرفه می آمدند و تصاویر شهدا و زندگی نامه آن ها را می دیدند، در یک حال و هوای معنوی قرار می گرفتند و یاد شهدا باعث انس و ارتباط آنان با این شهدا می شد و استقبالی غیرقابل پیش بینی از این غرفه داشتند و دلنوشته های زیبایی را نیز در غرفه می نوشتند. اشک نوجوانان نشان می داد که چه ارتباط خوبی با شهدا در نمایشگاه قرآن پیدا کرده اند.

دبیر کمیته شهدای قرآنی استان تهران با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای پایتخت گفت: بخشی از فعالیت های کمیته شهدای قرآنی که مقدمه کنگره ملی شهدای پایتخت است در این غرفه ارائه شد و بازدیدکنندگان با برخی از این شهدا آشنا شدند.

در غرفه شهدای قرآنی، یاران سلیمانی علاوه بر معرفی شهدای قاری، حافظ، معلم و فعالان قرآنی از بازدیدکنندگان درخواست می شد تا چنانچه شهدای قرآنی را می شناسند که تاکنون شناسایی نشده اند، معرفی کنند.

ارائه گزارشی از فعالیت های کمیته شهدای قرآنی استان تهران از دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی با خانواده های شهدای قرآنی گرفته تا برگزاری همایش ها و یادواره های سورهای سرخ و تولیدات مستند و کتاب از شهدای قرآنی از برنامه های این غرفه بود.

نگارگری از شهدای قرآنی به ویژه شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس به صورت زنده توسط هنرمند نگارگر محمدحسین ساعدی، برگزاری پویش یاران سلیمانی برای کودکان و نوجوانان با تلاوت یک سوره و اهدای آن به شهدای قرآنی، دعوت از خانواده های شهدای قرآنی برای حضور در غرفه و گفت و گو و پرسش و پاسخ با آنان، رونمایی از آلبوم ویژه گروه همخوانی محمد رسول الله (ص) با موضوع شهید سلیمانی، حضور و اجرای گروه های تواشیح و سرود با موضوع شهدا و اختصاص محلی خاص برای دلنوشته های بازدیدکنندگان با شهدا از دیگر برنامه های این غرفه در نمایشگاه قرآن بود.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا 25 فروردین‌ با شعار «می خوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد و علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این نمایشگاه از استقبال و بازدید یک و نیم میلیونی مردم تهران در این نمایشگاه خبر داد.

مالک شریعت ناصری
ارسال نظرات