۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۷۳۱۴۵۳
رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان خبر داد؛

جمع آوری ۸ میلیارد تومان زکات فطره در سال جاری در کاشان

جمع آوری ۸ میلیارد تومان زکات فطره در سال جاری در کاشان
اصفهان – حجت الاسلام سهراب زاده از جمع آوری ۸ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در شهرستان کاشان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجید سهراب زاده پیش از ظهر امروز در سومین جلسه شورای زکات شهرستان کاشان که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، گفت: از مبلغ ۸ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی جمع آوری سال جاری در شهرستان کاشان بالغ بر ۵ میلیارد تومان زکات دراداره زکات کاشان و ۳ میلیارد تومان زکات در اداره زکات راوند کاشان جمع آوری شده است.

وی افزود: از این مبلغ حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای جهیزیه، ۷۶ میلیون تومان درمان، ۳۷ میلیون تومان تحصیل و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای معیشت نیازمندان در سال جاری هزینه شده است.

به گفته وی علاوه بر این حدود ۱۰ هزار بسته معیشتی و ۵ هزار دست لباس از سوی خیرین و مودیان زکات در روستا‌ها تهیه و از طریق شورای زکات بین نیازمندان روستایی توزیع شده است.

حجت الاسلام سهراب زاده یادآور شد: ۲۵۰ میلیون تومان برای تهیه مسکن محرومین و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز برای پروژه‌های عام المنفعه از جمله ساخت مسجد، خانه عالم، حسینیه و مدرسه در سال جاری هزینه شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری حدو ۶ هزار و ۵۰۰ لیتر گلاب و عرقیجات از بخش برزک و قمصر، اختصاص محصولات ۸۰۰ اصله درخت بادام، پسته، به، انار و گردو به صورت مادام العمر و یا ۵ ساله و ۱۰ ساله به امر زکات و اختصاص ۳۷ متر اراضی گل محمدی در بخش برزک و قمصربه شورای زکات اختصاص داده شده است.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان از رتبه نخست بخش قمصر کاشان در امر جمع آوری زکات خبرداد و افزود: امسال بخش قمصر با جمع آوری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکان در بین بخش‌های چهارگانه کاشان رتبه نخست جمع آوری زکات را به خود اختصاص داد.

به گفته وی بخش‌های برزک با جمع آوری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، بخش نیاسر با ۸۵۰ میلیون تومان و بخش مرکزی با جمع آوری ۵۵۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی رتبه‌های دوم تا چهارم جمع آوری زکات را در بین بخش‌های کاشان کسب کردند.

حجت الاسلام سهراب زاده لزوم پرداخت زکات واجب در شهرستان کاشان اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان کاشان با تولید ۵۷۰ تن گندم و ۳ هزار و ۲۰۰ تن جو می‌تواند نقش عمده‌ای در پزداخت زکات واجب داشته باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات