۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۷۳۱۱۶۸
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خبر داد؛

تشکیل شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت در لرستان

تشکیل شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت در لرستان
حجت الاسلام هاشمی از تشکیل شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت در لرستان خبر داد و گفت: این شورا تاکنون پنج بار با حضور اعضا به ریاست استاندار برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام هبت اله هاشمی، شب گذشته در گفت و گوی ویژه خبری در شبکه افلاک با اشاره به تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل در سال 58 اظهار داشت: یکی از رسالت های امام راحل احیای سیره نبوی بوده و جمله این موارد واژه شهید می باشد، شهید واژه ای قرآنی و الهی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به پایه گذاری این مکتب از سوی امام راحل افزود: همه ما در برابر این مکتب مسئول هستیم و باید به وظیفه ای که بر دوش داریم عمل نماییم.

وی با تأکید بر ضرورت اکرام بنیاد شهید، خاطرنشان کرد: به فرموده امام راحل در جمهوری اسلامی بنیاد شهید محراب ادارات جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی دستاوردهای نامحدودی دارد، عنوان کرد: یکی از این دستاوردها فرهنگ ایثار و شهادت است و با پیروزی انقلاب واژه شهید و شهادت معنی واقعی خود را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه امام راحل با بینش و درایت کامل بنیاد شهید را معنا کرد، گفت: بنیاد شهید تاسیس شد تا این فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود.

مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در ادامه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه ای نسبت به خانواده شهدا دارد و با خانواده شهدا از قشرهای مختلف دیدار دارند، خاطرنشان کرد: رفتار و گفتار و نگاه مقام معظم رهبری برای ما الگو است.

وی در ادامه به تشکیل شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت در استان اشاره کرد و گفت: این شورا تاکنون پنج بار با حضور اعضای عضو شورا و به ریاست استاندار لرستان برگزار شده است و در راستای تشکیل شورای ترویج، استان لرستان امسال در کشور مقام اول را کسب کرده است.

حجت الاسلام هاشمی سیره شهدا را بهترین مکتب و دستورالعمل خواند و یادآور شد:  ساخت مستند شهدای استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از برنامه هایی است که هم اکنون در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تبدیل وضعیت بیش از هزار نفر از نیروهای ایثارگر در استان انجام شده است و همکاری دیگر دستگاه در این زمینه ضروری است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به برگزاری کنگره 6544 شهید استان لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به شهادت شهدای مدافع امنیت تعدای شهدای استان به 6551 شهید رسیده است، برگزاری کنگره شهدا برای استان به ویژه بنیاد شهید نعمت بزرگی است.

وی عنوان کرد: در راستای برگزاری این کنگره  22 کمیته در حال فعالیت بوده و بنیاد شهید ضمن اینکه بحث تاریخ شفاهی والدین شهدا را انجام می دهد، در همکاری ب ا سایر کمیته ها نیز نقش محوری دارد.

حجت الاسلام هاشمی در پایان با اشاره به بیکاری 7 هزار فرزند ایثارگر در استان لرستان گفت: همکاری بانک ها در پردات تسهیلات اشتغال زایی ضروری است و انتظار می رود همه دستگاه ها برای رفع مشکل بیکاری خانواده شهدا و ایثارگر همکاری لازم را داشته باشند./9451/  

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات