۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۳۰۹۴۴
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور:

بزرگترین کتابخانه دار منطقه هستیم

بزرگترین کتابخانه دار منطقه هستیم
رمضانی با اشاره به وجود ۴ هزار کتابخانه عمومی در کشور ایران را بزرگ‌ترین کتابخانه دار منطقه و پنجمین کشور آسیایی از نظر تعداد کتابخانه عمومی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صبح امروز در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی قم، اظهار داشت: این کتابخانه دوازدهمین کتابخانه مرکزی کشور است و سه پروژه تحت عنوان کتابخانه مرکزی در حال افتتاح و ۷ پروژه در حال احداث است.

وی با اشاره به ویژگی‌های کتابخانه‌های مرکزی و ۱۰ برابر بودن مخزن آن‌ها نسبت به کتابخانه‌های عمومی عنوان داشت: نهاد کتابخانه‌های کشور ۳۰۰ پروژه در دست اجرا دارد و سعی داد تنوع خدمات را در کتابخانه‌های عمومی داشته باشد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خدمات ارائه شده در کتابخانه مرکزی قم را ۴۰ خدمت عنوان کرد و از ارائه خدمات به کودکان، نوجوانان، گروه‌های خاص مانند ناشنوایان خبرداد.

وی با اشاره به توجه ویژه به غرفه کودک در کتابخانه مرکزی قم، تصریح کرد: یکی از خدمات ما ایجاد کتابخانه‌های هدهد سفید برای کودکان در کشور است که تا کنون به ۱۳ عدد رسیده و همچنین برنامه هدهد سفید در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی بین کودکان تولید شده که از شبکه نهال پخش می‌شود.

رمضانی با تقدیر از کتابداران کشور بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم تأکید کرد و اظهار داشت: کتابداران ما می‌توانند فضای کتابخانه‌ها و کتابخوانی را به چشم مردم بیاورند.

وی با اشاره به تعداد ۴ هزار کتابخانه عمومی در کشور گفت: از حیث کتابخانه‌های عمومی پنجمین کشور آسیایی هستیم و ترکیه در همسایگی ما فقط ۱۲۰۰ کتابخانه دارد.

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به تصویب تأسیس کتابخانه مرکزی قم در سفر مقام معظم رهبری به این استان، تلاش‌های دولت را پایان بخش وقفه ۱۰ ساله این طرح بزرگ عنوان کرد و گفت: تأسیسات این مجموعه همچنان نیازمند بودجه است و همچنین سالن آمفی تئاتر نیز در حال ساخت بوده که به زودی افتتاح می‌شود.

ارسال نظرات