۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۳۰۶۱۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

سیاست اصلی نظام اسلامی خودکفایی قشر نیازمند است

سیاست اصلی نظام اسلامی خودکفایی قشر نیازمند است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران، سیاست اصلی نظام اسلامی را خودکفایی قشر نیازمند و تبدیل آنها به افراد توانمند و اثرگذار در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) در دیدار با مدیرکل و معاونین و کارکنان آن، ضمن تبریک نیمه شعبان و خجسته میلاد امام زمان(عج)، اظهار کرد: سالروز تاسیس یک نهاد انسانی، اقتصادی، انقلابی، جهادی، عاطفی، اخلاقی و تکریمی به‌نام کمیته امداد حضرت امام راحل را تبریک عرض می‌کنیم.

وی ضمن تقدیر از زحمات فعالان این عرصه، افزود: امام راحل نشان دادند که دین اسلام علاوه بر اینکه در حوزه سیاست و امنیت بالاترین حرف ها را دارد، وقتی به حوزه مسائل اخلاقی، وجدانی، دستگیری از اقشار ضعیف از نظر اخلاقی می‌رسد؛ انسانی‌ترین و عاقلانه‌ترین رفتارها را از خودش نشان می‌دهد و در اوج قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین تاکید کرد: اگر جایی شاهد ضعف هستیم ضعف از مسلمانان است نه دین اسلام، امام راحل یک مسلمان واقعی بودند و به همه ابعاد توجه کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار درنظر گرفتن دو بعد در ارائه خدمات شد و تاکید کرد: خدمات مادی، چشمگیر و قابل توجه باشد و به خودکفایی و بی‌نیازی منجر شود، سیاست ما بر این نیست که یک قشر صدقه‌خور داشته باشیم بلکه سیاست اصلی ما خودکفایی است، البته این اواخر تبلیغات نسبت به فرهنگ پرداخت صدقه کم شده در حالی که باید بیشتر باشد، چرا که صدقه انسان را از خودمحوری بیرون می‌آورد.

وی با اشاره به فرازی از دعای ماه رمضان، اظهار داشت: در این دعا به برطرف کردن نیازهای مقطعی اشاره شده اما این اصل نیست اصل به اغنا رساندن فقرا و نیازمندان است تا خودش دستگیر دیگران شود.

امام جمعه ساری با بیان این که چون این نهاد به نام امام راحل مزین شده انتظار داریم بعد انقلابی در بین کارکنان و جامعه هدف آن کاملاً مشهود باشد، خاطرنشان کرد: جامعه هدف این نهاد به دو نکته توجه کنند اینکه حقشان است که نیازهای معیشتی خود را از نظام اسلامی دریافت کنند و این از باب ترحم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که مطالباتشان از نهاد کمیته امداد تنها نباید اقتصادی باشد، تصریح کرد: باید سایر مطالبات نیز از این نهاد حمایتی مورد توجه قرار گیرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات