۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۲۹۷۵۴
امام جمعه بروجرد:

جشن تکلیف آغاز حرکتی منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی است

جشن تکلیف آغاز حرکتی منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی است
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه جشن تکلیف از راه های آشنایی با راه و رسم زندگی معنوی است، گفت: جشن تکلیف آغاز حرکتی منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، امروز، در مراسم برگزاری جشن تکلیف 2هزار دانش آموزان بروجردی که در مصلای شهرستان بروجرد برگزار شد، گفت: جشن تکلیف آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی و معنوی محسوب می شود.

امام جمعه بروجرد افزود: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی برگزاری جشن تکلیف است.

وی با بیان اینکه به تکلیف رسیدن، یک عید است، عنوان کرد: زیرا از نظر عقلی و جسمی دختران و پسران به حدی رسیده اند که خداوند به آنان دستور می دهد و آنها نیز خوشحال هستند که خواسته ها و دستورهای او را اطاعت کنند و بنده شایسته او به حساب آیند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: دانش آموزان با برگزاری جشن های گروهی به نام جشن تکلیف، نعمت های خدا را گرامی می دارند و این روز بزرگ که در آن به سن تکلیف رسیده اند را به عنوان یک روز پرشکوه و خاطره ای به یادماندنی به یاد می سپارند.

وی عنوان کرد: در دین اسلام، در صورتی انسان موظف است دستورهای دینی و واجبات را انجام دهد و حرام ها را ترک کند که دارای شرایطی تکلیف چون بلوغ، عقل، علم و قدرت باشد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات