۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۲۹۵۹۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

امام جماعت باید مظهر اتحاد باشد

امام جماعت باید مظهر اتحاد باشد
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه امام جماعت باید مظهر همبستگی و اتحاد باشد، گفت: امام جماعت باید قلوب مؤمنان را با هم منسجم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در چهارمین جلسه با ائمه جماعت شهرستان کاشان با عنوان «امام جماعت تراز» در مسجد آقا بزرگ، گفت: امام جماعت باید مظهر اتحاد باشد و قلوب مومنین را با هم منسجم کند.

وی با اشاره به اینکه امام جماعت ابتدا باید امام نماز مردم باشد، افزود: اگر امام جماعت برای حضور قلب تلاش نکند به منزله امام جائر است بویژه امام جمعه که ماموم بیشتری دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امام جماعت در نماز واسطه بین ماموم با خدا است تا با خدا صحبت کند، از این رو اگر حضور قلب نداشته باشد به منزله امام جائر است.

وی با بیان اینکه خداوند در سوره مومنون در وصف مومنین می‌فرماید مومن کسی است که در نماز حضور و خشوع قلب داشته باشد، اظهار داشت: حضور قلب امکان پذیر است در غیر این صورت خدا از بنده خودش کار غیر ممکن نمی‌خواست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: قبل از گفتن تکبیره الاحرام، یکی از دوازده امام را ناظر نماز خود قرار دهید و خدا را مخاطب خود بدانیم و این ویژگی امامِ نماز مردم است.

وی با بیان اینکه ائمه جماعت علاوه بر اینکه امام نماز مردم هستند، امام دین مردم نیز هستند، افزود: بخشی از دین همان ایمان ما است و خداوند در قرآن می‌فرماید مسجد را زینت خود قرار دهید و رفتن به مسجد برای زینت گرفتن است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه ایمان در مساجد و نماز‌های جمعه تقویت می‌شود، گفت: یکی از وظایف امام جمعه و امام جماعت تلاش برای ارتقای ایمان نمازگزاران است.

وی امام جماعت را امام تقوای مردم دانست و با بیان اینکه امام جماعت باید ملکه تقوا باشد، افزود: امام جماعت نباید مرتکب گناه کبیره شود و بر گناه صغیره اصرار نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از امام جماعت به عنوان امام دعوت به خدا و امام اتحاد مردم نام برد و ادامه داد: تفکر تفرقه بیانداز و حکومت کن تفکر شیطان بزرگ آمریکا و انگلیس است، اما خداوند می‌فرماید امام جماعت باید مظهر همبستگی و دوستی و اتحاد باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات