۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۷۲۹۳۸۴

بیانیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به مناسبت ۲۲ بهمن

بیانیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به مناسبت ۲۲ بهمن
تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به مناسبت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیانیه صادر کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به مناسبت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیانیه صادر کرد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب (دام ظله العالی ): "بیست و دوم بهمن، اوج قله حرکت و افتخار ملت ایران است".

انقلاب اسلامی ایران از دهه ی چهل و با مدیریت مجتهدی آگاه به زمان و شجاع و قدردان نعمت ولایت و سرمایه ی نسل هایی پیشین که میراث حوزه های علمیه و مردم متدین بود؛ با خروش علیه کاپیتولاسیون آمریکایی‌ها در ایران و در قالب نهضت ۱۵ خرداد شکل گرفت .

مردم مؤمن و انقلابی کشور عزیزمان ایران آرام‌آرام زمینه ی حضور و شکل گیری حکومت در راستای ارزش های قرآن و اهل بیت( علیهم السلام) را فراهم آوردند و در نهایت با استقبال بی نظیر از بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(قدس سره)، پس از پانزده سال تبعید و دوری از میهن،حکومت اسلامی را در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بنا نهادند و در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ با رأی «آری» تثبیت بخشیدند.

آن چه انقلاب اسلامی ایران را از دیگر انقلاب‌ها متمایز می سازد؛ صبغه فرهنگی آن و تلاش مردم برای تحقق ارزش های الهی در جامعه می باشد. این انقلاب، نوعی جدید از انقلاب را به جهانیان عرضه کرد وبسیاری از نظریه های انقلاب را به چالش کشید و دچار تغییر کرد.

ملت ایران با انقلاب عظیم خود "آزادی و اقتدار" را به جای وابستگی به سلطه گران ترجیح داد و برای حفظ این استقلال با تمام وجود در این راه مقاومت و ایثارگری کرد.

علیرغم همه توطئه ها و کارشکنی‌ها و دشمنی های دنیای استکبار، دنیا شاهد است که ایران اسلامی امروز قویتر از هز زمان دیگری است و در عرصه های مختلف علمی جایگاه درخشانی را کسب کرده است.

" وذکّرهم بأیام الله"

ملت شریف ایران!
۴۴ سال از پیروزی انقلاب می گذرد، نسل حاضر باید از گذشته این مرز و بوم با خبر باشد تاقدر وضعیت فعلی را همان طور که شایسته و بایسته است بداند. بر همین اساس "جهاد تبیین" در عرصه‌ دستاوردهای این انقلاب مبارک، بر همه علاقه مندان نظام اسلامی واجب شرعی و ملی است.

آن چه که می تواند این انقلاب را تهدید کند و از سوی دشمن با انواع توطئه ها دنبال می‌شود؛ جدا نمودن رکن رکین ملت از محور وحدت بخش و عزت آفرین رهبری و مکتب اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) است .بنابراین، حفظ اتحاد و انسجام در کشور که از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است، دارای اهمیت بسیار بالایی است.

اغتشاشات اخیر دقیقاً این بُعد از ابعاد قوت نظام اسلامی را هدف گرفته بود و تجزیه طلبی، جنگ داخلی و سلب اعتماد میان نظام و ملت در سیاهه ی توطئه‌های دشمنان جا داشت. البته مردم شریف ایران، هم چون مقاطع پیشین، این بار هم با عملکردی تحسین برانگیز جنگ ترکیبی دشمن را خنثی نموده و آنان را از جدایی ملت و نظام ناامید کردند.

اکنون در آستانه یوم الله ۲۲ بهمن و راهپیمایی عظیم درجشن پیروزی انقلاب قرار داریم. حضور حماسی یکایک مردم شریف ایران در این بزرگداشت، بیعتی دوباره با آرمان‌های حضرت امام راحل (قدس سره)و شهدای ایران اسلامی و لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب، آیت الله العظمی امام خامنه ای (دام ظله العالی ) است که ان شاء الله توسط شما ملت بصیر به منصه ظهور خواهد رسید.

تشکل سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

ارسال نظرات