۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۲۶۳۸۰
امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب مطرح کرد؛

جایگاه والای شهادت در تعالیم اسلام

جایگاه والای شهادت در تعالیم اسلام
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: در تعالیم اسلامی مقامی بالاتر از مقام شهادت نیست، اگر خداوند این رزق معنوی به کسی بدهد در اوج عاقبت بخیری از دنیا می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم یادبود آیت الله معصومی لاری عالم بصیر و شهید مدافع امنیت حاج  محمد پورمختاری در جوار در حرم احمدابن اسحاق(ره) سرپل ذهاب برگزار‌ شد.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در این مراسم اظهار داشت: شهید پورمختاری از چهره های جهادی بود که در زمان زلزله سرپلذهاب در امر کمک رسانی زحمات و خدمات بسیاری متحمل شدند و امروزه در راه دفاع از امنیت ایران اسلامی جان عزیزشان تقدیم کردند.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب با تاکید بر اینکه شهدا در فردای قیامت از مقام شفاعت برخوردارند، گفت: در تعالیم اسلامی مقامی بالاتر از مقام شهادت نیست،اگر خداوند این رزق معنوی به کسی بدهد در اوج عاقبت بخیری از دنیا می رود و در بالاترین جایگاه بهشت قرار خواهد گرفت.

این استاد حوزه عنوان کرد: مقام شفاعت، در قیامت از آن هر کس نیست، بلکه مقام مقربان درگاه خدا است، اما در حدیثى از پیامبر(ص) مى خوانیم: یَشْفَعُ یَوْمَ الْقِیامَةِ ثَلاثَةٌ: الْأَنْبِیاءُ ثُمَّ الْعُلَماءُ ثُمَّ الشُّهَداءُ: «سه گروه در قیامت شفاعت مى کنند، پیامبران، علماء و شهیدان.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: مقام شهید در اسلام والاترین مقام است، در عین حال در حدیثى از پیامبر اکرم(ص) مى خوانیم: فَضْلُ الْعالِمِ عَلَى الشَّهِیْدِ دَرَجَةٌ، وَ فَضْلُ الشَّهِیدِ عَلَى العابِدِ دَرَجَهٌ.وَ فَضْلُ الْعالِمِ عَلى سائِرِ النّاسِ کَفَضْلِی عَلى أَدْناهُمْ!: «عالم یک درجه از شهید بالاتر است و شهید یک درجه از عابد و برترى عالم بر سایر مردم، مانند برترى من بر کوچکترین آنها است».

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب اشاره کرد: براساس روایتی از پیغمبر اسلام، اگر بخواهید در فتنه های آخرالزمان نجات پیدا کنید، باید بزرگان دین زمان خود را بشناسید، مسیر اسلام را انتخاب کنید./1400/

ارسال نظرات