۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۲۲۹۵۵
امام جمعه شهرستان هرسین:

حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها وظیفه ای بزرگ در ارتقای سواد رسانه‌ای دارند

حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها وظیفه ای بزرگ در ارتقای سواد رسانه‌ای دارند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام رضایی گفت: متولیان فرهنگی، صدا وسیما، حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و دانشگاه ها وظیفه ای مضاعف در ارتقاء سواد رسانه‌ای بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حسن رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت سواد رسانه در جامعه اظهار داشت: امروزه با گسترش و تنوع شبکه‌های رسانه‌ ای، اخبار و مطالب در کوتاه ترین زمان ممکن در جهان منتشر می‌شود و در این میان نوع کیفیت بیان رسانه بسیار حائز اهمیت است و گستردگی رسانه بگونه ای است که مرز نمی شناسد.

وی افزود:  بنابراین اگر افراد جامعه سواد رسانه ای لازم را نداشته باشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و چه بسا تحت تاثیر شایعات کذب، دچار هیجانات زود گذر شده و با تصمیمات سطحی و احساساتی موجب حوادث جبران ناپذیر شوند و صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد کنند.

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: رسانه يکي از اجزای لاینفک دنيای امروزه است به گونه‌ای که به نوعی با زندگی مردم در ارتباط نزدیک است.

رضایی در ادامه اظهار داشت: اگر بتوانيم با آگاهی بخشی صحيح آنرا به درستی و به جا استفاده کنيم نه تنها آسيب و چالش نمي شود بلکه يک وسيله ای برای رسيدن به اهداف متعالی بشریت می شود و می توان تهدید را تبدیل به فرصت کرد و بر همین اساس ضرورت سواد رسانه‌ای احساس می شود.

وی افزود: سواد رسانه ای مجموعه‌ای از مهارت‌های عملی قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل توسط مخاطبان و اهداف مجریان در برنامه‌های برنامه های رسانه ای است و لازم به ذکر است که مسئولان و متولیان فرهنگی و صدا وسیما و حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و دانشگاه ها و نیز خانواده ها وظیفه ای مضاعف در زمینه سازی ارتقاء بينش و سواد رسانه‌ای بر عهده دارند./1400/

ارسال نظرات