۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۱۹۳۸۱
رضایی:

رشد اقتصادی بدون تورم در اولویت برنامه های دولت سیزدهم است

رشد اقتصادی بدون تورم در اولویت برنامه های دولت سیزدهم است
معاون اقتصادی رئیس جمهور با تأکید بر برنامه ریزی دولت جهت اصلاحات اقتصادی گفت: مسائل پولی و بانکی اهمیت فراوانی داشته و در رأس تحولات قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور پس از دیدار با مراجع در جمع خبرنگاران گفت: رهبر معظم انقلاب 4 مسأله مهم اقتصادی کشور را از شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا خواستند که اول از آن اصلاح نظام پولی و بانکی، اصلاح ساختار بودجه، تولید و اشتغال و در آخر نیز رسیدگی به اقشار آسیب پذیر است.

وی ادامه داد: 4 گروه مختلف برای رسیدگی به هر مشکل مأمور شدند و در خصوص اصلاح نظام پولی و بانکی گروهی موظف است از صدر تا ذیل نظام بانکی یعنی بانک مرکزی و بانک های خصوصی و عمومی را بررسی کند و از بعد شاخص های نظام بانکی بین المللی، شاخص های اقتصاد دینی راهکار بدهد؛ بعضی از بانک ها اموال زیادی دارند و حتی از سپرده های مردم سود پرداخت می کنند و گاه زیان های انباشته دارند.

دبیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا اظهار داشت: یک نظام پولی و بانکی که مطابق با شرع باشد و با شاخص های بین المللی نیز هماهنگ بوده و علاوه بر آن کارآمد باشد، در حال تدوین است و تا پایان سال در شورای سران به تصویب خواهد رسید و از سال آینده بانک به بانک اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت گفت: دولت و تیم اقتصادی آن برنامه ای برای رشد اقتصادی بدون تورم و فقر زدا را تدوین و ابلاغ کردند که وزارتخانه ها طبق آن برنامه هفتم را تنظیم می کنند؛ در 5 سال آینده مسیر اقتصاد ایران و اصلاحات لازم آن در برنامه هفتم دیده شده و مسیر اصلاح اقتصادی هم آغاز شده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در تولید، سرمایه گذاری، یارانه ها و بسیاری از عرصه های مهم اصلاحات شجاعانه ای آغاز شده است؛ ایران پیشرفته می تواند با قدرت در منطقه بماند و مردمی که زندگی خوبی از لحاظ معیشت داشته باشند می توانند پشتوانه دولت باشند از همین رو تصمیمات ما در خصوص اقتصاد جدی است و هر کدام از این موضوعات به نتیجه برسد دنبال می کنیم.

وی در پایان گفت: مذاکرات هسته ای پیش می رود و ایران در مذاکرات جدی است و این آمریکایی ها هستند که باید از خواسته های ناصواب خود بگذرند.

ارسال نظرات