۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۱۸۹۸۰
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه مطرح کرد؛

آموزش قرآن؛ نخستین جهاد تبیین رسول خدا

آموزش قرآن؛ نخستین جهاد تبیین رسول خدا
کرمانشاه ـ آیت الله علما کرمانشاه گفت: اولین جهاد تبیین رسول خدا(ص) آموزش قرآن به مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی که توسط اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه برگزار شد، از قرآن کریم به عنوان تنها معجزه ای یاد کرد که بعد از گذشت قرن ها در کنار انسان ها بوده و با آن ها سخن می گوید.

وی افزود: اولین جهاد تبیین پیامبر خدا(ص) آموزش قرآن است، در طی این ۱هزار و ۴۰۰ سال بیش از یک میلیارد جمعیت را به خوبی مدیریت می کند، لذا اگر امروز میلیون ها نفر عاشقانه در مراسم اربعین شرکت می کنند به برکت قرآن است.

آیت الله علماء تأکید کرد: مگر امام راحل چه چیزی داشت جز قلمی و کتابی، امام(ره) به برکت قرآن و اسلام توانست عظیم ترین انقلاب معنوی جهان را رقم بزند و امروز همه شاهد هستیم که مقام معظم رهبری به برکت قرآن، کشور قدرتمند ایران را مدیریت می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که باید همه مردم قرآنی شوند و مفسر قرآن باشند، زیرا در آخرین لحظات عمر، پیامبر(ص) فرمود قرآن و اهل بیت را در میان شما به یادگار می گذارم.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه خاطرنشان ساخت: از زمان رسول خدا(ص) تا کنون بر قرآن تفسیر نوشته می شود و هنوز هم به ژرفای آن پی برده نشده، زیرا قرآن کریم سخن خداوند متعال می باشد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: امروز بالاترین و محکم ترین موضع را اسلام دارد، زیرا قرآن منشور مدیریتی، فرهنگی،  علمی، سیاسی و اخلاقی است و اگر به قرآن گوش دهیم و با آن مأنوس باشیم در دنیا و آخرت سربلند هستیم./1400/

ارسال نظرات