۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۷۰۷۷۹۳
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا:

امام علی تا روز قیامت، در تمامی فضائل و کمالات الگوی برتر باقی خواهد ماند

امام علی تا روز قیامت، در تمامی فضائل و کمالات الگوی برتر باقی خواهد ماند
حجت الاسلام والمسلیمین سید مرتضی کشمیری شهادت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) را به جهان اسلام تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلیمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا شهادت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) را به جهان اسلام تسلیت گفت و اشاره کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) در تمامی فضائل و کمالات، تا روز قیامت نمونه والا و الگوی برتر باقی خواهد ماند.

وی طی سخنانی به همین مناسبت گفت: مراکز و موسسات اسلامی در مناسبت شهادت امام علی (ع) و برای اعلام عزا، طبق عادت سیاهپوش می شوند؛ چراکه آن حضرت در فضائل و کمالات در اوج بوده و وارث مناقب نبوت و موهبت های رسالت، بلاغت وحی، صلابت ایمان و رشادت مجاهدان بوده اند.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: امام علی (ع) به دست نبی اکرم (ص) تربیت یافتند و تربیت ایشان، تربیت جسمی، اخلاقی و فکری بود به گونه ای که همانند رسول الله (ص)، گویی که یک روح هستند در دو بدن.

وی ادامه داد: آن حضرت زمانی امامت و خلافت الهی را به دست گرفته که جامعه اسلامی در اوج چند دستگی و گرایش های فکری و اعتقادی بود. پس برای یاری حق، مظلومین، نابودی باطل و شکست ظالمان قدم برداشت و براساس اخلاق نبوی و اللهی، حکومت کرد.

حجت الاسلام والمسلیمین کشمیری بیان داشت: حضرت امیرالمومنین (ع)، در اخلاق، علم، عملکرد، جنگ، آشتی، در حکم کردن، در قضاوت، سخن گفتن و در تمامی اعمال و رفتارش، الگوی والا و برتر بوده و تا روز قیامت باقی خواهد ماند، لذا تمامی مردم آن حضرت را تکریم کرده و بزرگ می شمارند و دوست می دارند، حتی دشمنانش نتواستند مناقب آن حضرت را انکار کنند.

وی افزود: همگی باید به کتاب های مسلمانان مثل "خصائص أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب" نوشته نسائی، کنزل العمال، تاریخ دمشق، ینابیع الموده و غیره مراجعه کنند./۹۸۸/

ارسال نظرات