۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۷۰۶۴۱۱
امام جمعه ساری:

استکبار جهانی به دنبال ایجاد فتنه قومیتی در منطقه است

استکبار جهانی به دنبال ایجاد فتنه قومیتی در منطقه است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی نسبت به تلاش استکبار جهانی و عوامل دست نشانده آنها برای ایجاد فتنه قومیتی و آشوب در میان مسلمانان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان بر ضرورت بهره گیری معنوی از لحظه های با فضیلت ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: در این ماه فرصت های طلایی وجود دارد که نباید از آن غافل شویم و باید نهایت بهره معنوی را ببریم.

وی ماه مبارک رمضان را بهار قرآن معرفی کرد و با تأکید انس با کلام الهی در این ماه با فضیلت افزود: باید پیوند میان مسجد و قرآن در ماه مبارک رمضان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و مساجد باید پایگاه قرآن باشد.

امام جمعه ساری با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان به ویژه در مساجد، خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی و متولیان امور مساجد باید موضوع قرآن خوانی در مساجد را به ویژه در ماه مبارک رمضان جدی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به در پیش بودن سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و با بیان این که این بانوی جلیل القدر حق بزرگی برای همه بشریت و مسلمانان دارد و حامی پیامبر گرامی اسلام بود، ادامه داد: اسلام به برکت جهاد حضرت علی(ع) و سرمایه و ثروت حضرت خدیجه(س) رشد و رونق پیدا کرد.

وی در ادامه گفت: مهم تر و بزرگ تر از این خدمات معرفت، شناخت، عرفان و خضوع این بانو در مقابل حقیقت نبوت و وجود پیامبر گرامی اسلام بود که علیرغم همه تلاش ها و خدماتی که داشت باز هم خود را بدهکار می دانست.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به روز هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که هنر یکی از قدرت های جامعه است که با پیوند دینی و انقلابی می تواند بسیار اثرگذار باشد، تصریح کرد: اگر هنر در خدمت دین و انقلاب باشد آنجا جهاد تبیین و نفوذ ما از قدرت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود به در پیش بودن سالروز قطعه رابطه سیاسی ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: تاریخ نشان داد آن قطع رابطه سیاسی و آن تسخیر لانه جاسوسی که انقلابی بزرگت از انقلاب اول بود اگر این دو اتفاق نمی افتاد امروز چیزی به نام انقلاب اسلامی نداشتیم.

امام جمعه ساری همچنین به تلاش استکبار جهانی و عوامل آنها در ایجاد فتنه قومیتی و آشوب در منطقه اشاره کرد و گفت: دشمنان به دنبال فتنه و جنگ شیعه و سنی هستند که باید هوشیار باشیم./950/

ارسال نظرات