۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۷۰۴۷۶۷

احیای تالاب میانکاله در دست مطالعه

احیای تالاب میانکاله در دست مطالعه
مطالعات احیای تالاب میانکاله انجام شده و در سازمان حفاظت محیط زیست در حال بررسی و نهایی شدن است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛  ابراهیمی مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: لایروبی دو کانال چپقلی و خزینی در استان گلستان، پمپاژ آب از دریا در ضلع غربی تالاب و اختلاط آن با آب شیرین نکارود، ایجاد پایگاه اطفای حریق و لزوم توجه به طبیعت گردی در این پناهگاه دستورات رئیس جمهور در سفر‌های استانی به مازندران و گلستان بود که مطالعات آن‌ها انجام و در دفتر حفاظت از تالاب‌های کشور در حال بررسی است.

به گفته او برای عملیاتی شدن برخی از این دستورات مانند پمپاژ آب دریا و ایجاد پایگاه متمرکز اطفای حریق نیاز به رایزنی‌های ملی برای تامین اعتبار است که علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست، استانداری مازندران و سازمان برنامه و بودجه نیز باید همراهی کنند.

ابراهیمی گفت: اگر منابع مالی اجرای این طرح‌ها تامین شود اجرای آن به دلیل اینکه فقط نیاز به خرید تجهیزات دارد به سرعت انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهور ۱۳ اسفند در سفر به استان گلستان از خلیج گرگان بازدید و دستورات لازم برای احیا و لایروبی دو کانال ورودی آب دریا به این خلیج را صادر کرد.

آقای رئیسی یک هفته بعد نیز در سفر استانی به مازندران از تالاب میانکاله بازدید و برای احیای این تالاب بین المللی دستوراتی صادر کرد.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید رئیس جمهور بر توسعه طبیعت گردی در پناهگاه حیات وحش میانکاله نیز دستور خوبی است که برای اجرایی شدن آن با حفظ زیست بوم منطقه باید مقرراتی در قالب قانون و آیین نامه تدوین تا اجرایی شود.

شبه جزیره میانکاله با ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت در ۱۲ کیلومتری شمال بهشهر قرار دارد و از سال ۱۳۴۸ به عنوان منطقهٔ حفاظت‌شده تعیین شده است.

ارسال نظرات