۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۰۴۰۳۸
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم کرمانشاه:

سپاه پدیده‌‌ای مبارک و شجره‌ طیبه ای با آثار و برکات ارزشمند است

سپاه پدیده‌‌ای مبارک و شجره‌ طیبه ای با آثار و برکات ارزشمند است
کرمانشاه - حجت الاسلام جلیلیان گفت: سپاه پدیده‌‌ای مبارک و شجره‌ طیبه ای با آثار و برکات بسیار ارزشمند است که پاسداران ویژگی‌های خود را از امام حسین(ع)  به ارث برده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شمس الله جلیلیان امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار برگزار شد، اظهار داشت: شخصیت امام حسین(ع) محدود به عاشورا نیست بلکه سراسر زندگی این امام همام درس و دارای ابعاد زیادی است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه تاکید کرد: یکی از ویژگی های امام حسین(ع) مردمداری بود لذا می توان گفت امام حسین(ع) تندیس سخاوت است.

این استاد حوزه بیان داشت: تقدیر از مردم و کسانی که واسطه نعمت خدا هستند و تواضع از دیگر ویژگی های امام حسین(ع) است که می توانیم آنرا الگو برای زندگی خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام جلیلیان در خصوص وجه تسمیه سوم شعبان به عنوان روز پاسدار گفت: فلسفه این نامگذاری تکریم و تعظیم پاسداران است، امام حسین (ع) بزرگ پاسدار و علت مبقیه دین است و روز میلاد این بزرگ پاسدار به عنوان روز تقدیر از مقام شامخ پاسداران انتخاب شده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه بیان داشت: سپاه پدیده‌‌ای مبارک و شجره‌ طیبه ای با آثار و برکات بسیار فراوان و ارزشمند است که پاسداران ویژگی‌های خود را از امام حسین(ع)  به ارث برده اند.

حجت‌الاسلام جلیلیان اظهار داشت: پاسداران، معنویت و ارتباط با خدا را بالاترین عامل موفقیت می دانند و آنرا اصلی مهم در زندگی می دانند.

وی اطاعت پذیری محض از ولایت را از دیگر خصایص پاسداران دانست و افزود: حاج قاسم بزرگ پاسدار عالم اسلام با همین خصوصیت ها و ویژگی ها و تبعیت محض از ولایت، دشمنان اسلام را وادار به عقب نشینی کرد و مایه مباهات انقلاب و اسلام شد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه بیان داشت: خودسازی، دوری از رذائل نفسانی، بصیرت، دشمن شناسی، اقتدار، شجاعت، استکبارستیزی، مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی از دیگر خصایص پاسداران است و همین خصایص رمز پیروزی و اقتدار سپاه محسوب می شوند.

وی گفت: حاج قاسم زمانی در برابر داعش در سوریه ایستاد که ۹۰ درصد سوریه در دست دشمن بود و با مقاومت و ایستادگی دشمن را وادار به فرار کرد.

حجت الاسلام جلیلیان خاطر نشان کرد: بر اساس همین رشادت‌ها است که امروز هیچ کشوری قدرت رویاروی و جرأت تعرض به کشور ما را ندارد.

وی با بیان اينکه سپاه در تمام عرصه ها به دنبال خدمت به مردم است، گفت: پاسداران در خدمتگزاری به مردم حاضرند جان خود را به خطر بیندازند اما در برابر دشمنان سر خم نکند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه گفت: سپاه پاسداران در بحث محرومیت زدایی، سازندگی، مبارزه با ویروس کرونا، کمک های مومنانه و ... به عنوان یک نهاد وظیفه شناس و مسئولیت پذیر هر جا که لازم بوده در صحنه حاضر هستند.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: شهید بهشتی در وصف پاسداران گفته است که پاسداران آگاهانه انتخاب می کنند، شجاعانه می جنگند، غریبانه زندگی می کنند و مظلومانه شهید می سوند و بی شرمانه مورد توهین قرار می گیرند.

حجت الاسلام جلیلیان در ادامه به خدمات سپاه در مقابله با کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: سپاه در این شرایط خاص از همان ابتدا در کنار کادر درمان بود و در بحث ضدعفونی و گندزدایی حضور داشت و در بحث تزریق واکسن نیز با راه‌اندازی ۱۵ پایگاه واکسیناسیون مستقل و ۴۱ مرکز واکسیناسیون مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و بکارگیری بیش از ۱۱ هزار و ۲۶۹ نفر از بسیجیان در قالب طرح شهید سلیمانی و تهیه و توزیع بیش از ۷ میلیون ماسک، خدمات رسانی کرد.

وی با اشاره به آزادی بیش از یک‌هزار و ۶٠ زندانی جرائم مالی و غیر عمد به همت بسیج حقوقدانان گفت: توزیع بیش از ۵٠٠ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان، تهیه ۷۶۹ سری جهیزیه برای نیازمندان، ساخت ۲۹۱ واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد و بهزیستی، اعزام‌تیم‌پزشکی به مناطق محروم و احداث ۲ بیمارستان صحرایی را از دیگر خدمات سپاه پاسداران در استان کرمانشاه عنوان کرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه گفت: امروز به خاطر توانمندی اقتدار، ایثار و از خودگذشتگی نیروهای سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح هیچ کشوری جرأت تعرض به ایران را ندارد و نسبت به گذشته چندین برابر رشد کرده ایم.

حجت الاسلام جلیلیان اشاره ای به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین داشت و افزود: در بحث جهاد تبیین تمام اقشار، اصحاب رسانه و اقشار مردم وظیفه دارند و جهاد تبیین میسر نمی شود مگر اینکه ۴ گام را بردارد اول شناخت دشمن و حربه های آنها، دوم شناخت حقایق و واقعیت ها، عرضه حقایق برای مخاطب و شناساندن حقایق انقلاب به نسل آینده.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه خاطرنشان کرد: دشمن امروز به دنبال پنهان کردن پیشرفت‌ها و ضریب دادن به نارسایی‌ها و مخدوش کردن چهره های انقلابی و اثر گذار است لذا رهبر انقلاب دستور دادند در این راستا باید حالت تهاجمی داشته باشیم./1400/

ارسال نظرات